Skip to main content

Services and Network Management, Lectures (2cr)

Code: TJHA1421A-3002

General information


Enrollment
02.07.2020 - 31.07.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
19.11.2020 - 25.11.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Faculty of Social Sciences
Teaching languages
Finnish

Evaluation scale

H-5

Execution methods

Luennot (16 h) ja oppimistehtävä.

Accomplishment methods

Oppimistehtävä (2 op).

Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty
Asioita ja käsitteitä ei ole ymmärretty. Teksti on epäloogista ja epäjohdonmukaista ilman punaista lankaa tai rakenteellista hahmotusta. Teksti on liian lyhyt suhteessa vaadittuun laajuuteen. Tekstistä saattaa puuttua johdanto tai johtopäätökset / päätelmät. Lähdeviittauksissa on selkeitä puutteita tai lähdeluettelo puuttuu. Hylättyä suoritusta voi aina korjata ja palauttaa uudelleen.

Välttävä (1)
Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Osoittaa niukkaa, nimellistä ymmärtämistä. Saattaa sisältää väärinkäsityksiä, jotka estävät ymmärtämistä. Tekstistä ei näy juurikaan omaa ajattelua. Teksti on lähinnä luentojen ja/tai muun materiaalin referointia. Jokin tekstin osa voi olla selkeästi puutteellinen ja lähdemerkinnöissä saattaa olla puutteita. Tehtävän tavoite ja tarkoitus puuttuvat.

Tyydyttävä (2)
Osoittaa kohtuullista ymmärtämistä. Painottuu luentojen ja/tai muun aineiston toistavaan kuvaamiseen, asioita käsitellään irrallaan toisistaan. Omaa ajattelua ja pohdintaa näkyy jonkin verran. Lähteitä käytetään vain niukalti, eikä niiden välille onnistuta luomaan keskustelua. Tehtävän tavoite ja tarkoitus kuvataan suppeasti.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3)
Osoittaa asioiden ymmärtämistä. Osoitat ymmärtäväsi erillisiä asioita ja kykenet pohtimaan asioita. Oma ajattelu on nähtävissä. Laajempi kokonaiskuva, asioiden yhdistely ja tiedon soveltaminen saattavat jäädä vähemmälle, tai jotain puuttuu. Lähteiden käyttö perustuu muutamiin ydinlähteisiin ja on pääasiassa kuvailevaa. Lähteiden välille pyritään luomaan vuoropuhelua. Rakenne on ehyt, mutta jokin osio saattaa jäädä pintapuoliseksi.

Kiitettävä (4)
Osoittaa asioiden välisten suhteiden ymmärtämistä ja suhteuttamista laajempaan kontekstiin. Olet muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla pieniä puutteita. Oma ajattelu näkyy kautta linjan, ote on analysoiva, valikoiva ja kokoava. Olet onnistunut tiedon kriittisessä arvioinnissa, kykenet soveltamaan tietoa ja rakentamaan taitavasti omaa ajattelua. Tehtävän tavoite ja tarkoitus kerrotaan ja perustellaan hyvin. Kaikki keskeiset tekstin osat ovat mukana ja etenet kerronnassa suunnitelmallisesti.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5)
Tehtävässä hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Tehtävä osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta, ja on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Tehtävä on pohtiva, reflektoiva, arvioiva, omakohtainen, kriittinen, ihmettelevä. Olet muodostanut ajattelemisesi myötä kokonaisvaltaisen käsityksen ja pystyt tuottamaan uusia oivalluksia ja katsantokantoja teoreettiseen perustaan. Kykenet soveltamaan oppimaasi asiaa muihin tilanteisiin tai ympäristöihin käsitteellisesti tai yleistämällä, tai tuomalla esiin erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja. Käytät lähteitä monipuolisesti ja vertaillen, ja kykenet muodostamaan niiden välille vuoropuhelua. Tehtävä on selkeästi ja loogisesti etenevä ja kieliasultaan erinomainen.

Go back to top of page