Pedagogical-didactic Seminar II (2cr)
Code: LKAS2102-3002
General information
- Enrollment
- 02.07.2020 - 31.07.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.11.2020 - 29.01.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- Finnish
- Scheduling groups
- R1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- R2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- R3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- R4 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- R5 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- R1
- R2
- R3
- R4
- R5
- Course
- LKAS2102
Evaluation scale
H-5
Objective
Osaamistavoitteet: Opiskelija osaa
- kuvailla fenomenografisen tutkimusotteen metodologiset erityispiirteet
- kuvailla perustellen oppimisen ja koulunkäynnin tuen muotoja ja ymmärtää tuen merkityksen
luokanopettajan työssä
- laatia monialaisen oppimiskokonaisuuden tiedekasvatuksen lähtökohdat huomioiden
yhteistyössä Arktikumin kanssa
- suunnitella, jäsentää ja aikatauluttaa useasta opetustapahtumasta muodostuvan
oppimiskokonaisuuden yhteisopettajuutena
- suunnitella opetusta laaja-alaista osaamista edistäen
- nähdä arvioinnin merkityksen osana oppimisprosessia
- työskennellä aktiivisena osallistujana opiskelija- ja opettajayhteisössä
- analysoida toimintaansa ja työskentelyään eri oppiaineiden opettajana vähintään vertailevan
reflektion tasolla
Execution methods
Suurryhmäopetusta: 18h
Pienryhmätyöskentelyä: 4h
Tiedekasvatusprojektisuunnitelman laatiminen yhteisopettajuutena 17h
Itsenäistä yhteisöllistä ja yksilöllistä työskentelyä harjoitteluun liittyen 15h
- Fenomenografian raportti
- Yksilöllinen työskentely: Pedagoginen portfolio (oppimiskäsitys ja oman toiminnan reflektointi
ainedidaktisessa harjoittelussa)
Accomplishment methods
- Aktiivinen osallistuminen suur- ja pienryhmätyöskentelyyn
- Annettujen tehtävien suorittaminen
- Videoinnin käyttö ja soveltaminen (VEO)
- Pedagogisen portfolion laatiminen harjoittelun aikaista harjoittelu- ja reflektiopäiväkirjaa ja
kirjallisuutta hyödyntäen sekä kasvatustieteellisen kirjoittamisen tapaa harjoitellen
Content
- oppimisen ja koulunkäynnin tuki luokanopettajan näkökulmasta
- oppimiskokonaisuuksien suunnittelu
- laaja-alaisen osaamisen osa-alueet ja osaamisen edistäminen
- arviointi osana oppimisprosessia
- tiedekasvatusprojektin suunnittelu
- fenomenografinen tutkimus tutkivan opettajan työotteena
- pedagoginen portfolio: tietokäsitys ja oman opettajuuden reflektointi Ainedidaktisessa
harjoittelussa
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty (vähintään arvosanalla 3):
- Kaikkien opintojakson ja harjoittelun aikana annettujen tehtävien hyväksytty suorittaminen
- Kaikkien opintojaksolle asetettujen osaamistavoitteiden saavuttaminen
Hylätty:
- Opintojakson ja harjoittelun aikana annettujen tehtävien suorittamatta jättäminen
- Yhden tai useamman opintojaksolle asetetun osaamistavoitteen saavuttamatta jättäminen
Qualifications
- Orientoiva harjoittelu ja Pedagoginen seminaari I
- Opintojakso suoritetaan yhtä aikaa Ainedidaktisen harjoittelun kanssa