From Seedling to Forest (5cr)
Code: R604ML24BOJ-18006
General information
- Enrollment
- 05.10.2020 - 06.04.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 13.04.2021 - 16.05.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Bachelor of Natural Resources, Forestry
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 50
- Degree programmes
- Degree programme in Forestry
- Teachers
- Minna Tuominen
- Kari Pasanen
- Teacher in charge
- Kari Pasanen
- Groups
-
RA64M20SMetsätalousinsinöörikoulutus (monimuotototeutus), Rovaniemi, syksy 2020
- Course
- R604ML24BOJ
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Kasvatusmetsien käsittelymenetelmät
Talousmetsien luonnonhoito
Metsätuhot varttuneissa metsissä
Metsä- ja luonnonsuojelulainsäädännön keskeiset säädökset
Objective
Tieto puuttuu
Content
Tieto puuttuu
Location and time
Kevät 2021
Materials
Huuskonen, S., Hynynen, J. ja Valkonen, S. 2014. Metsänkasvatus - menetelmät ja kannattavuus
Hynynen, J., Valkonen, S. ja Rantala, S. 2005. Tuottava metsänkasvatus
Luoranen, J., Saksa, T. ja Uotila, K. 2012. Metsänuudistaminen
Pukkala, T., Lähde, E. ja Laiho, O. 2011. Metsän jatkuva kasvatus
Uotila, K., Kasanen, R. ja Heliövaara, K. 2015. Metsätuhot
Äijälä, O. ym. (toim.) 2014.Hyvän metsänhoidon suositukset
Teaching methods
AC-opetus, yksilö- ja paritehtävät, itsenäinen tiedonhaku, laboratorioharjoitukset tuhoista
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tyydyttävä 1
Opiskelija osaa pohjoisen metsäluonnon kehitysprosessien pääperiaatteet ja osaa metsänuudistamisen ja -kasvatuksen perusmenetelmät. Hän osaa tärkeimmät metsätuhot ja niiden aiheuttajat. Hän osaa metsäluonnon arvokkaat elinympäristöt.
Tyydyttävä 2
Opiskelija osaa pohjoisen metsäluonnon kehitysprosessien pääperiaatteet ja osaa metsänuudistamisen ja -kasvatuksen perusmenetelmät sekä osaa tunnistaa tärkeimmät metsätuhot ja niiden aiheuttajat. Hän osaa metsäluonnon arvokkaat elinympäristöt ja osaa hoitaa niitä.
Assessment criteria, good (3)
Hyvä 3
Opiskelija tietää pohjoisen metsäluonnon kehitysprosessien pääperiaatteet ja tietää metsänuudistamisen ja -kasvatuksen perusteet ja menetelmät sekä niiden soveltamisen. Hän tietää puun tärkeimmät raaka-aineominaisuudet ja metsänkäsittelyn vaikutukset niihin. Hän tunnistaa laajasti metsien tuhonaiheuttajia sekä tuntee niiden torjuntaan liittyviä metsänhoito-ohjeita ja pystyy soveltamaan niitä käytäntöön. Hän osaa metsäluonnon arvokkaat elinympäristöt ja osaa hoitaa niitä säädösten, suositusten ja sertifiointiohjeiden mukaan.
Hyvä 4
Opiskelija ymmärtää pohjoisen metsäluonnon kehitysprosessien pääperiaatteet ja tietää metsänuudistamisen ja -kasvatuksen perusteet ja menetelmät sekä niiden soveltamisen. Hän tietää puun tärkeimmät raaka-aineominaisuudet ja metsänkäsittelyn vaikutukset niihin. Hän tunnistaa laajasti metsien tuhonaiheuttajia ja ymmärtää niiden ekologiaa sekä tuntee niiden torjuntaan liittyviä metsänhoito-ohjeita ja pystyy soveltamaan niitä käytäntöön. Hän osaa metsäluonnon arvokkaat elinympäristöt ja osaa hoitaa niitä säädösten, suositusten ja sertifiointiohjeiden mukaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä 5
Opiskelija ymmärtää pohjoisen metsäluonnon kehitysprosessien pääperiaatteet ja tietää metsänuudistamisen ja -kasvatuksen perusteet ja menetelmät. Hän osaa arvioida eri ratkaisuvaihtoehtojen mahdollisuuksia ja riskejä ja tarjota metsänomistajalle hänen tavoitteitaan edistäviä vaihtoehtoja. Hän tietää puun tärkeimmät raaka-aineominaisuudet ja metsänkäsittelyn vaikutukset niihin. Hän tunnistaa laajasti metsätuhojen aiheuttajat maassamme ja ymmärtää niiden ekologiaa. Hän tietää niiden torjuntaan liittyviä ohjeita ja säädöksiä ja osaa ottaa huomion niiden vaikutuksia metsänkäytönratkaisuja tehdessään. Hän osaa metsäluonnon arvokkaat elinympäristöt ja osaa hoitaa niitä säädösten, suositusten ja sertifiointiohjeiden mukaan.
Qualifications
NULL