Brändi ja visuaalisuus (3op)
Toteutuksen tunnus: UPAMU1002-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 30.08.2020 - 28.09.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 29.09.2020 - 13.10.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Opintojakso
- UPAMU1002
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
– kuvata yrityksen tai yhteisön visuaalisen viestinnän osa-alueita
– soveltaa visuaalisen viestinnän elementtejä esimerkkiyrityksen markkinointiviestintään
– analysoida ja esitellä suunnitteluratkaisunsa
– toimia suunnittelupalvelun ostajana
Toteutustavat
Luennot, ryhmätyö sekä kirjallinen tehtävä (21 h) sekä kirjallisuus. Itsenäinen työskentely (60 h).
Suoritustavat
Kurssin ensimmäisellä kerralla läsnäolo on välttämätön, muuten ei pääse kurssille. Aktiivinen osallistuminen luennoille ja ryhmätyöhön. Esseetehtävän suorittaminen.
Sisältö
Brändi ja visuaalisuus yrityksessä tai yhteisössä. Organisaation identiteetti, yrityskuva, imago ja brändi. Yrityksen tai yhteisön visuaalisen ilmeen ostaminen, suunnittelu, konseptointi, kehittäminen ja lanseeraus sekä ostajan että suunnittelijan näkökulmasta. Graafinen ohjeisto ja yritysilmeen näkyminen tuotteissa, palveluissa ja viestinnässä. Kurssilla tehdään brändin visuaalisuutta vahvistava suunnittelutyö ryhmätyönä, jossa toimitaan sekä suunnittelijana että ostajana. Yksilöllinen kirjallinen osuus, esseetehtävä.