Pelimoottorit - UnrealEngine, perusteet (5op)
Toteutuksen tunnus: R504TL90-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 16.03.2020 - 23.04.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.05.2020 - 31.08.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Arviointiasteikko
H-5
                    
Tavoitteet
Opiskelija osaa määritellä pelimoottorin keskeiset toimintaperiaatteet ja käyttää pelimoottoria toteuttaessaan toimintoja virtuaalimailmaan. Opiskelija osaa hyödyntää dokumentaatioita monipuolisesti ja osaa luoda virtuaalimaailmaan tai peliin toiminnallisuuksia. -
                    
Sisältö
- Unreal Enginen ominaisuudet ja hyödyt  
- Pelimekaniikan toteuttaminen Blueprinteillä
- Käyttäjän interaktiot ja niiden käsittely Blueprinteillä 
- HUD/UI-ohjelmointi  
- Kenttäsuunnittelutyökalujen käyttäminen  
- AI ja reitinhakualgoritmit  
- Yksinkertaiset NPC-hahmot
- Pelianimaatioiden käyttöönotto Unreal Enginessä
                    
