Siirry suoraan sisältöön

Pelituotantoprojekti (5op)

Toteutuksen tunnus: R504TL67OJ-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2020 - 31.07.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2020 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, tieto- ja viestintätekniikka
Opetuskielet
englanti
Opettajat
Toni Westerlund
Vastuuopettaja
Toni Westerlund
Opintojakso
R504TL67OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa soveltaa tarkoituksenmukaisia työvälineitä ja menetelmiä käytännön pelituotantoprojektin läpivientiin ja ongelmanratkaisuun.

Sisältö

Tieto puuttuu

Aika ja paikka

FrostBit software lab

Oppimateriaalit

Pelimoottoreiden tarjoama itseopiskelumateriaali.
Lapin ammattikorkeakoulusta löytyvät videotutoriaalit.
Pelisuunnittelukirjallisuus

Opetusmenetelmät

Pelituotantoprojektissa opiskelija käyttää pelituotannon menetelmiä ja työkaluja. Opintojakso on mahdollista suorittaa yksilö, tai ryhmätyönä. Pelituotantoprojektissa käytetään pelimoottoria ja sen ominaisuuksia hyödyksi toteutuksen rakentamisessa. Opintojakson aikana voi keskittyä peliohjaimien toimintaan. Opintojakson aikana sisältöä voidaan rakentaa 3d-mallintamalla, teksturoimalla, animoimalla, tai kuvaamalla.
Opintojakso suoritetaan harjoittelumuotoisesti käyttämällä olemassa olevaa itseopiskelumateriaalia. Opinjaksoon liittyy oleellisesti tehtävänanto, joka muodostetaan opintojakson alussa.
Tehtävänanto voi olla peliprojekti. Peli, joka hyödyntää erilaisia peliohjaimia. Peli, joka hyödyntää VR/AR/XR. Pelisimulaatio.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Peliohjelmisto projekt toteutetaan FrostBit Software Lab:in toimeksiantona.
Projektiaihe voi tulla työelämästä, FrostBit laboratoriosta, tai osallistujan omana projektina.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Harjoitustyön prosessi, haastavuus ja lopputulos arvioidaan.

Kansainvälisyys

Opintojakso tarjotaan vaihto-opiskelijoille

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Skaalattavissa

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetutminimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuitenkin kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3)
Opiskelija tekee oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun