Providing Experiences and Improving Coping Skills (10cr)
Code: R705LL25OJ-19003
General information
- Enrollment
- 19.03.2021 - 18.10.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 16.10.2021 - 24.11.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 10 cr
- RDI portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Bachelor of Sports Studies
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Sports and Leisure Management
- Teachers
- Tommi Haapakangas
- Arno Heikkala
- Mervi Angeria
- Pia Rajaniemi
- Teacher in charge
- Tommi Haapakangas
- Scheduling groups
- ryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- ryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- ryhmä 1
- ryhmä 2
- Course
- R705LL25OJ
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Elämysten tuottaminen luontoliikuntamatkailussa 5 op tehdään työelämäyhteistyönä case based learning -menetelmää käyttäen. Casetyöskentelyn ohjauksesta vastaa Arno Heikkala ja tuotoksen ohjauksesta Mervi Angeria.
Seikkailukasvatus elämänhallintataidon kehittämisessä 5 op on seikkailukasvatuksen osio, johon kuuluu 4-5 päivän maastoretki. Seikkailukasvatuksen ja maastoretken ohjauksesta vastaa Tommi Haapakangas.
Objective
Theme 1. Providing experiences in nature based sport tourism
Nature based sport tourism is a case base study where your study group is solving nature related developing projects to companies round Lapland. The main thing is to learn how product planning is working and learn how to use innovative methods to produce new experience based products to working life. You also learn how to consider sustainable developing and basic to economic thinking in tourism.
The pedagogy arrangement in this section: 10 % theoretical studies, 20 % case guidance, 60 % group work and 10 % evaluation.
Theme 2. Adventure pedagogy and developing coping skills
In the course, you will learn how to use adventure pedagogy methods to develop children's and youth personality, improve their self-esteem and manage personal life. You will learn tools how to teach your group to follow rules, make necessary compromises, and point out to understanding the consequences to their decisions through adventurous experience in surrounding nature. Adventure pedagogy is a skill to lead a group to situations which participants can feel be an important part of the group and build their confidence to survive in everyday situation. In the best case, nature and loyalty of group in work will point out the skills and abilities they did not know they had. However, adventure pedagogy methods can be used to work on several goals in a group or individual goals.
The pedagogy arrangement: 10 % theoretical studies, 60 % of the workshops (may last several days, outdoors) and 30 % reflection.
Content
Tieto puuttuu
Location and time
Opintojakson aloitus on viikolla 41, maastoretki on viikolla 46 (15.-19.11.2021) ja opintojakso päättyy viikolla 47. Tarkempi aikataulu on kuvattuna lukujärjestyksissä sekä opintojakson toteutussuunnitelmassa.
Materials
Tieto puuttuu
Teaching methods
Tieto puuttuu
Employer connections
Opintojaksolla osassa elämysten tuottaminen (5 op) tehdään työelämää kehittävä casetyö ryhmissä. Casetyön tarkoituksena on kehittää yrityksen luonto- ja/tai liikuntamatkailupalveluja matkailun toimintamallit, trendit, vastuullisuus ja turvallisuus huomioiden.
Exam schedules
Opintojaksoon ei sisälly tenttiä.
Completion alternatives
Opintojakson toteutusvaihtoehdot:
- Lähitoteutus: Toteutukseen sisältyy kontaktiopetusta (koronaohjeet huomioiden) sekä itsenäistä ja ohjattua ryhmätyöskentelyä. Lähitoteutukseen sisältyy seikkailukasvatuksellisen maastoretken suunnittelu ja toteutus (5 op) sekä luontomatkailuun liittyvä kehittämistyö pienryhmissä (5 op). Lähitoteutuksessa olevat opiskelijat eivät voi suorittaa opintojaksoa omassa aikataulussaan, vaan opintojaksolla on läsnäolovelvollisuus.
- Itsenäinen toteutus: Opiskelija suorittaa opintojakson seikkailukasvatuksen osion (5 op) sekä luontosuhde opintomoduulin (5 op) itsenäisinä verkko-opintoina. Työelämälle tehtävää case työtä ei voi tehdä itsenäisesti.
Student workload
Opintojaksoon sisältyy casetyöskentelyn ja seikkailukasvatuksen ohjausta (n. 40 tuntia), ruotsin opetusta ja ohjausta (vain liikunnanohjaajaopiskelijat) (n. 20 tuntia), maastoretki (n. 40 tuntia) sekä itsenäistä ja ryhmätyöskentelyä (n. 160 tuntia).
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tieto puuttuu
Assessment criteria, good (3)
Hyvä 3
Selität kuinka luontoliikuntamatkailun osaamista voidaan käyttää uusien liikuntamatkailutuotteiden ideoinnissa.
Selität ja osaat ohjatusti toteuttaa seikkailukasvatuksen menetelmiä käytetään yksilön ja ryhmän toiminnan kehittämiseksi.
Pystyt välittämään ruotsin kielellä haluamasi viestin, vaikka epäröinti hidastaa puhetta ja epätarkkuudet saattavat häiritä viestintää.
Hyvä 4
Käytät luontoliikuntamatkailun osaamista uusien liikuntamatkailutuotteiden ideoinnissa ja osaat erotella liiketaloudelliset näkökohdat.
Käytät omatoimisesti seikkailukasvatuksen menetelmiä yksilön ja ryhmän toiminnan kehittämiseksi ja osaat selittää perustelut valinnoille.
Pystyt pääosin viestimään ruotsin kielellä tilanteeseen sopivalla tavalla. Puhe on melko sujuvaa eikä viestintä vaadi ponnisteluja.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä 5
Analysoit luontoliikuntamatkailu tuotteita ja käytät osaamista uusien liikuntamatkailutuotteiden kehittämiseksi ja arviot liiketaloudelliset näkökohdat.
Käytät omatoimisesti ja osaat tehdä johtopäätöksiä seikkailukasvatuksen menetelmistä sopivien menetelmien löytämiseksi yksilön ja ryhmän toiminnan kehittämiseksi.
Pystyt viestimään ruotsin kielellä tilanteeseen sopivalla tavalla. Puhe on sujuvaa ja vaivatonta.
Qualifications
NULL
Further information
Opintojakso on vaihtoehtoinen ammattiopinto restonomiopiskelijoille. Restonomiopiskelijat voivat korvata tällä opintojaksolla esim. R81ML30 Matkailun projektiosaaminen 10 op -opintojakson tai R81ML39 Konseptin kehittäminen ja johtaminen 10 op -opintojakson.
Tämän opintojakson yhteydessä olevat ruotsin kielen opinnot ovat ainoastaan liikunnanohjaajaopiskelijoille (ei restonomiopiskelijoille).