Management of Well-being in the Era of Artificial Intelligence (5cr)
Code: R301YH25OJ-3001
General information
- Enrollment
- 18.11.2019 - 17.12.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 18.04.2020 - 31.05.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Master's Degree Programmes
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Service Management in Digital Era
- Course
- R301YH25OJ
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
* 18.4.2020 työhyvinvoinnin asiantuntijan pitämä johdantoluento aiheeseen ja oppimistehtävän käynnistäminen
* 16.5.2020 oppimistehtävien tulosten esittely, lopputehtävät ja päätöskeskustelu.
Opintojakso on ideoitu ESR-rahoitteisessa Lapin kehittäjäkoulu -hankkeessa. Sen vuoksi opintojaksolle ilmoittautumisessa etusijalla ovat hankkeen pilottiryhmässä opiskelevat Digiajan palvelujohtamisen opiskelijat. Muiden koulutusohjelmien opiskelijat valitaan opintojaksolle ilmoittautumisjärjestyksessä.
Objective
Opiskelija osaa analysoida työhyvinvoinnin johtamisen haasteita tekoälyajassa. Opiskelija osaa arvioida työhyvinvoinnin johtamisen uudistamisen mahdollisuuksia ja kehittämiskohteita työyhteisön ja yksilön näkökulmasta. Opiskelija osaa kehittää vastuullisesti työhyvinvoinnin johtamista organisaation strategiasta lähtevänä jatkuvana ja muuttuvana toimintona.
Content
Tekoälyajan työympäristöjen tunnistaminen johtamisen näkökulmasta
Työhyvinvoinnin erilaisten ulottuvuuksien hallinta: työntekijäkokemus, asiakaskokemus, esimiestyö
Työhyvinvoinnin kehittäminen älykkäissä ympäristöissä.
Location and time
Kaksi kontaktikertaa (AC, 4 h/kerta): 18.4.2020 ja 16.5.2020.
Materials
Aiheeseen liittyvät ajankohtaiset tutkimusjulkaisut.
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan verkkovälitteisesti siten, että siinä on kaksi kontaktikertaa, joiden välillä tehdään opintojaksoon liittyvä oppimistehtävä opintojakson yksityiskohtaisen toteutussuunnitelman yhteydessä kuvatulla tavalla.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelu
• Tunnistaa tekoälyajan työhyvinvoinnin johtamisen erilaiset elementit yksilötasolla ja organisaatioissa.
• Rakentaa työhyvinvoinnin johtamista tukevaa toimintakulttuuria tekoälyajassa.
• Analysoi ja luo työhyvinvointia tukevaa toimintaa osana organisaation vastuullista ja strategista johtamista muuttuvissa olosuhteissa
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija
• Analysoi, arvioi ja edistää tekoälyajan työhyvinvoinnin johtamisen erilaiset elementit yksilötasolla ja organisaatioissa.
• Edistää itsenäisesti ja yhteistyössä muiden kanssa työhyvinvoinnin johtamista tukevaa toimintakulttuuria tekoälyajassa
• Kehittää ja luo monipuolisesti työhyvinvointia tukevaa toimintaa osana organisaation vastuullista ja strategista johtamista muuttuvissa olosuhteissa
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija
• Analysoi, arvioi, johtaa ja kehittää itsenäisesti ja luovasti tekoälyajan työhyvinvoinnin johtamisen erilaiset elementit yksilötasolla ja organisaatioissa.
• Johtaa itsenäisesti, luovasti ja yhteistyössä muiden kanssa työhyvinvoinnin johtamista tukevaa toimintakulttuuria tekoälyajassa
• Johtaa itsenäisesti, luovasti ja monipuolisesti työhyvinvointia tukevaa toimintaa osana organisaation vastuullista ja strategista johtamista muuttuvissa olosuhteissa.