Skip to main content

Multiprofessional Cooperation, Management and Networks in the Management of Health and Welfare Promotion (5cr)

Code: HYJO1102-3001

General information


Timing
25.05.2020 - 31.08.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
YTK perustoiminta
Campus
Yliopisto, Yliopistonkatu 8, Rovaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 15
Teachers
Henna Nurmi
Teacher in charge
Henna Nurmi
Scheduling groups
Verkkokurssi 1 (Size: 15 . Open UAS : 0.)
Small groups
Verkkokurssi 1
Course
HYJO1102

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- selittää ja hyödyntää monialaiseen ja -ammatilliseen johtamiseen ja yhteistyöhön liittyviä käsitteitä ja malleja hyvinvointijohtamisessa
- tunnistaa monialaiseen ja -ammatilliseen johtamiseen liittyviä taustoja, edellytyksiä ja haasteita hyvinvointijohtamisessa
- tunnistaa monialaisen ja -ammatillisen verkoston toimijat ja johtaa eri toimijoiden välistä yhteistyötä
- etsiä ratkaisuvaihtoehtoja monialaiseen ja -ammatilliseen johtamiseen ja verkostoihin liittyviin haasteisiin
- kytkeä monialaisuuteen ja -ammatillisuuteen liittyvät ilmiöt hyvinvointijohtamisen kontekstiin.

Execution methods

Verkkoluennot ja vuorovaikutuksellinen verkkotyöskentely (6–8 h) ja perehtyminen opintojaksolla ilmoitettuun lähdemateriaaliin. Yksilötyönä ja pienryhmissä toteutettavien oppimistehtävien tekeminen.

Accomplishment methods

Aktiivinen osallistuminen verkko-opetukseen. Oppimistehtävä A (3 op). Oppimistehtävä B (2 op).

Content

Monialaisuuden ja -ammatillisuuden taustalla vaikuttavat ilmiöt. Monialaisen ja -ammatillisen verkoston ja yhteistyön johtaminen. Monialaisen ja -ammatillisen yhteistyön ja johtamisen edellytykset ja haasteet. Johtamisen ydinalueet moniammatillisen yhteistyön edistämisessä hyvinvointijohtamisen kontekstissa.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty: Suoritus ei noudata tehtävänantoa. Suoritus osoittaa erittäin puutteellista ymmärrystä vaadituista teemoista. Suoritus ei vastaa lainkaan laajuudeltaan ja rakenteeltaan tehtävänantoa. Teksti on erittäin epäselvää ja kieliasultaan erittäin virheellistä. Suorituksessa ei ole käytetty lähteitä.

Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus ei kaikilta osin vastaa tehtävänantoa. Suoritus osoittaa puutteita vaadittujen teemojen ymmärtämisessä. Asioita esitetään irrallisesti ja yksipuolisesti. Suorituksessa on rakenteellisia epäjohdonmukaisuuksia ja teksti on epäselvää ja kieliasultaan virheellistä. Lähteitä ei ole käytetty tehtävänannon edellyttämää määrää ja ne eivät ole tieteellisiä. Viittauskäytännössä on puutteita.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa. Suoritus osoittaa vaadittujen teemojen ymmärtämistä. Siinä on analyyttista otetta. Suoritus on rakenteeltaan johdonmukainen ja kieliasultaan selkeää. Suorituksessa on hyödynnetty lähteitä, joista osa on tieteellistä kirjallisuutta tai artikkeleita. Suorituksessa käytetään ohjeiden mukaista viittauskäytäntöä.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5): Suoritus vastaa tehtävänantoa erinomaisesti. Suoritus on osoitus teemojen erinomaisesta hallinnasta, rohkeasta, luovasta ja jäsentyneestä ajattelusta sekä analyyttisesta ja kriittisestä otteesta. Suorituksessa on innovatiivista otetta. Kirjoittaja osoittaa kykyä soveltaa tietoa eri konteksteissa. Suorituksen rakenne on erittäin selkeää ja kirjoitustapa erittäin johdonmukaista. Kieli on virheetöntä. Keskustelu tieteellisen kirjallisuuden, muun materiaalin ja oman ajattelun välillä on taitavaa. Käytetyt lähteet ovat kansallista ja kansainvälistä tieteellistä kirjallisuutta tai artikkeleita. Viittaukset ovat täsmällisiä.

Further information

Perustutkinto-opiskelijoille suunnatun sivuaineen opintojakso

Go back to top of page