Skip to main content

Introduction to the Management of Health and Welfare Promotion (5cr)

Code: HYJO1101-3001

General information


Timing
23.03.2020 - 08.05.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Faculty of Social Sciences
Campus
Yliopisto, Yliopistonkatu 8, Rovaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 15
Teachers
Henna Nurmi
Teacher in charge
Jaana Leinonen
Scheduling groups
Verkkokurssi 1 (Size: 15 . Open UAS : 0.)
Small groups
Verkkokurssi 1
Course
HYJO1101

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- jäsentää hyvinvoinnin käsitteitä, käytäntöjä ja keskeisimpiä tarkastelutapoja
- kuvata hyvinvointijohtamisen rakenteet ja toimintatavat
- tunnistaa hyvinvointipolitiikan ja hyvinvointijohtamisen merkitystä yhteiskunnassa
- hahmottaa hyvinvointijohtaminen strategisena toimintana
- tunnistaa hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen kehittämiskohteita.

Execution methods

Verkkoluennot (6–8 h) ja perehtyminen opintojaksolla ilmoitettuun lähdemateriaaliin. Osallistuminen verkkokeskusteluihin. Itsenäisesti tai parityönä toteutettavien oppimistehtävien tekeminen.

Accomplishment methods

Aktiivinen osallistuminen verkkoluennoille ja -keskusteluihin. Oppimistehtävä A (2 op). Oppimistehtävä B (3 op).

Content

Hyvinvointijohtamisen käsitteet ja tarkastelunäkökulmat, hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen suunnittelun ja toteutuksen paikalliset, alueelliset ja kansalliset edellytykset, hyvinvointijohtamisen strategiakäytännöt ja strategia-analyysi, hyvinvointijohtamisen rakenteet ja hyvinvointipoliittinen ohjaus.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty: Suoritus ei noudata tehtävänantoa. Suoritus osoittaa erittäin puutteellista ymmärrystä vaadituista teemoista. Suoritus ei vastaa lainkaan laajuudeltaan ja rakenteeltaan tehtävänantoa. Teksti on erittäin epäselvää ja kieliasultaan erittäin virheellistä. Suorituksessa ei ole käytetty lähteitä.

Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus ei kaikilta osin vastaa tehtävänantoa. Suoritus osoittaa puutteita vaadittujen teemojen ymmärtämisessä. Asioita esitetään irrallisesti ja yksipuolisesti. Suorituksessa on rakenteellisia epäjohdonmukaisuuksia ja teksti on epäselvää ja kieliasultaan virheellistä. Lähteitä ei ole käytetty tehtävänannon edellyttämää määrää ja ne eivät ole tieteellisiä. Viittauskäytännössä on puutteita.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa. Suoritus osoittaa vaadittujen teemojen ymmärtämistä. Siinä on analyyttista otetta. Suoritus on rakenteeltaan johdonmukainen ja kieliasultaan selkeää. Suorituksessa on hyödynnetty lähteitä, joista osa on tieteellistä kirjallisuutta tai artikkeleita. Suorituksessa käytetään ohjeiden mukaista viittauskäytäntöä.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5): Suoritus vastaa tehtävänantoa erinomaisesti. Suoritus on osoitus teemojen erinomaisesta hallinnasta, rohkeasta, luovasta ja jäsentyneestä ajattelusta sekä analyyttisesta ja kriittisestä otteesta. Suorituksessa on innovatiivista otetta. Kirjoittaja osoittaa kykyä soveltaa tietoa eri konteksteissa. Suorituksen rakenne on erittäin selkeää ja kirjoitustapa erittäin johdonmukaista. Kieli on virheetöntä. Keskustelu tieteellisen kirjallisuuden, muun materiaalin ja oman ajattelun välillä on taitavaa. Käytetyt lähteet ovat kansallista ja kansainvälistä tieteellistä kirjallisuutta tai artikkeleita. Viittaukset ovat täsmällisiä.

Further information

Perustutkinto-opiskelijoille suunnatun sivuaineen opintojakso

Go back to top of page