Skip to main content

Master's Seminar and Thesis (40cr)

Code: FTES6020-3001

General information


Enrollment
23.12.2019 - 21.01.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
22.01.2020 - 22.05.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
40 cr
Local portion
40 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Faculty of Art and Design
Teaching languages
Finnish
Course
FTES6020

Evaluation scale

H-5

Objective

Tavoitteena on harjaannuttaa opiskelija itsenäiseen tietojen ja taitojen hankintaan, luovaan ongelman ratkaisuun ja tieteelliseen ajatteluun sekä tarvittavien tutkimus- ja suunnittelumenetelmien hallintaan. Tutkielman tulee osoittaa perehtyneisyyttä sisustus- ja tekstiilimuotoilun aihepiiriin, tutkimusmenetelmiin ja kykyä tieteelliseen viestintään.

Execution methods

Seminaarityöskentelyä 60 h. Itsenäistä työskentelyä.

Accomplishment methods

Aktiivinen osallistuminen seminaarityöskentelyyn, jossa ensimmäisen lukukauden aikana laaditaan ja esitetään tutkimussuunnitelma. Oman tutkimussuunnitelman, työn ja tutkielman esittely ja toisen opiskelijan työn opponointi.
Pro gradu -tutkielma sekä tutkielmaan liittyvästä aiheesta kypsyysnäyte, jonka tulee osoittaa perehtyneisyyttä tutkimusaiheeseen.

Content

Pro gradu -tutkielman tutkimussuunnitelman laatiminen ja tutkielman toteuttaminen. Tutkielma voidaan tehdä joko tieteellisenä tutkielmana tai taiteellisena produktiona, johon liittyy suppeampi tieteellinen osio.
Opiskelija perehtyy oman tutkimusprosessinsa kautta tutkimuksen tekoon, alan kirjallisuuteen ja tutkimusmetodeihin. Tutkimusaihetta lähestytään sekä tutkimuskysymysten ja tutkimusongelmien että teoreettisten ja taiteellisten lähestymistapojen kautta. Seminaarityöskentelyssä opiskelija harjaantuu täsmentämään ja syventämään tutkimussuunnitelmassa esitettyjä metodologisia, teoreettisia ja /tai taiteellisia lähtökohtia.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Seminaari: hyväksytty/hylätty Pro gradu -tutkielma: 5-1/hylätty

Qualifications

Kandidaatin tutkielma suoritettuna.

Go back to top of page