Siirry suoraan sisältöön

Swedish for Tourism Industry (5op)

Toteutuksen tunnus: R801DL14OJ-19002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
16.03.2020 - 20.09.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
28.09.2020 - 29.11.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
​Restonomikoulutus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tourism
Opettajat
Pia Rajaniemi
Vastuuopettaja
Pia Rajaniemi
Ryhmät
R81D20S
Tourism (day time learning) Rovaniemi autumn 2020
Opintojakso
R801DL14OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Multicultural Tourism and Hospitality
Multidimensional Hospitality (theme)
The student can manage in field-related situations at work in Swedish. He/ she is able to exchange thoughts and express opinions on matters related to work. He/ she is able to write documents related to the field and to serve customers in Swedish. He/she obtains oral and written skills of Swedish required in the Act on the Knowledge of Languages Required of Personnel in Public Bodies (424/2003, A352/2003, 8§).

The student:

- is able to use work and field related language in Swedish

- is able to tell about his/her background, studies and work in Swedish and is capable of managing in field-related customer service and other oral communication situations

- can write work and field related documents

- is able to present a company or an organisation and its products in Swedish

- is familiar with the Nordic operating environment

Sisältö

Tieto puuttuu

Aika ja paikka

Opetus tapahtuu Jokiväylä 11. Ajoitus 28.9.-29.11.

Oppimateriaalit

Oppimateriaali on Moodlessa eli sinun ei tarvitse hankkia oppikirjaa. Halutessasi voit lukea seuraavia oppikirjoja:
Gå med Vinst! Affärssvenska för högskolor, tekijät: Hanska-Aare Sari
Keränen Marit, Lehtoviita Kirsi, Pirttilä Mia, Edita 2017
Flexhandel Svenska för högskolor, tekijät Christian Sandberg & Maria Tuunanen, Finnlectura 2011

Opetusmenetelmät

Lähitunteja noin 40; opetusta ja ohjausta, parityöskentelyä sekä ryhmätyöskentelyä. Kotitehtäviä ja palautettavia tehtäviä. Viikolla 44 teemme matkan Ruotsin puolelle ja vierailemme yrityksissä. Tähän osallistuu koko R31D20S.
Opintojaksolla kirjallinen tentti ja suullinen näyttö/näyttöjä.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Teemme viikolla yhdessä koko R31D20S ryhmän sekä R81D20S ryhmän suomenkielisten opiskelijoiden kanssa vierailumatkan Ruotsiin.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kirjallinen tentti on opintojakson viimeisellä kerralla ja suullinen näyttö toiseksi viimeisellä kerralla.
Kirjallisen uusinta Examissa. Suullisen uusinta sovitaan opettajan kanssa.

Kansainvälisyys

ks. Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Jos koet, että hallitset alasi ruotsin kielen eurooppalaisen viitekehyksen B1 tasolla, voit antaa vain suullisen ja kirjallisen näytön osaamisestasi, jolloin sinun ei tarvitse osallistua opintojaksolle. Ota tällöin yhteyttä opettajaasi ja sovi näytöistä.
Tässä linkki eurooppalaiseen viitekehykseen, jotta voit arvioida oman ruotsin kielen taitotasosi:
https://europass.cedefop.europa.eu/sites/default/files/cefr-fi.pdf

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus 5 op. Lähiopetusta noin 40 tuntia + itsenäisiä tehtäviä ja tentteihin valmistautumista + opintomatka. Yhteensä noin 133 tuntia.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Please note that there might be more specific assessment criteria for learning assignments which will be given at the beginning of the study unit.

Fail (0)
The student does not complete the assignments according to instructions or does not attend the learning situations at all. He/she does not pass the assignments and/or the exam as required.

Poor (1)
The student is able to describe work related facts only briefly and simply in Swedish and his/her Swedish skills need improvement. He/she manages work related contacts and customer service in Swedish with assistance. His/ her oral and written communication skills are limited to managing very simple routine situations only.

Satisfactory (2)
The student is able to describe work related facts only briefly and simply in Swedish and his/her Swedish skills need improvement. His/her oral and written communication skills are sufficient for managing routine situations only.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Good (3)
The student is able to describe work related facts in Swedish. He/she manages in in the most typical work related contacts and customer service situations in Swedish. He/she is mostly able to use proper style and comprehensible language in his/her written and oral communication.

Very good (4)
The student is able to describe work related facts in Swedish effortlessly. He/she manages well in work related contacts and customer service in Swedish. He/she is able to use proper style and mostly faultless language in his/her written and oral communication.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Excellent (5)
The student is able to describe work related facts in Swedish fluently. He/she is fluent in work related contacts and customer service in Swedish and is also able to use proper style and nearly faultless language in his/her oral and written communication.

Esitietovaatimukset

NULL

Lisätiedot

Kannattaa aktivoida omaa ruotsin kielitaitoaan ennen opintojakson alkua mm. "kaivamalla" vanhat ruotsin oppikirjat esille ja kertaamalla sanastoa ja kielioppia. Voit katsoa myös pohjoismaalaisia elokuvia ja sarjoja TV:sta, Yle Areenasta ja muutenkin netistä. Lue iltapäivälehtiä kuten Expressen ja Aftonbladet netistä. Puhu ruotsia perheesi tai kavereidesi kanssa! Puhumalla oppii!
Muista oma asenteesi on se tärkein! Ruotsin kieli on oikeasti melko helppo ja kiva kieli!

Siirry alkuun