Siirry suoraan sisältöön

Didaktinen seminaari (5op)

Toteutuksen tunnus: KERI0410-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2019 - 31.12.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.01.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Opintojakso
KERI0410

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson jälkeen opiskelija osaa
- kuvata konkreettisemmin kolmiportaista tukijärjestelmää ja sen toteuttamista
- suunnitella opetustaan yhä paremmin oppimisen ja koulunkäynnin tuen huomioiden
- toteuttaa rajattuja yleisen, tehostetun ja erityisen tuen huomioivia oppimiskokonaisuuksia
- hakeutua yhteistyöhön koulun sisäisesti oppilaan oppilaiden oppimisedellytyksiä vahvistaakseen sekä ymmärtää myös monialaisen yhteistyön merkityksen riittävän oppimisen ja koulunkäynnin tuen suunnittelussa ja toteuttamisessa

Toteutustavat

- ensisijainen toteutustapa lähiopetus (ei verkko-opetus)
- alku- ja loppuseminaarit (8 h); huom. ei tallenneta
- itsenäinen työskentely: harjoittelun yhteydessä eriyttämiskokeilun suunnittelu ja toteuttaminen (65 h) sekä harjoittelun jälkeen eriyttämisraportin laatiminen (62 h)

Suoritustavat

Hyväksytyn suorituksen edellytyksenä on
- alku- ja loppuseminaareihin osallistuminen
- eriyttämiskokeilun suunnittelu, toteutus, esittäminen loppuseminaarissa ja raportin laadinta

Sisältö

- oppimisen ja koulunkäynnin tuen perusteiden ja järjestämisen syventäminen
- eriyttämisen perusteita, periaatteita ja keinoja käytäntöön soveltaen
- edellisten kokeileminen opetusharjoittelussa
- kokeilun analyyttinen pohdinta ja reflektointi

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty
Opiskelija on tehnyt kaikki vaadittavat suoritukset. Hän on saavuttanut opintojaksolle asetetut tavoitteet ja osaa tuottaa erityispedagogisia näkökulmia sisältävän eriyttämisraportin.

Hylätty
Opiskelija ei ole tehnyt kaikkia vaadittuja tehtäviä tai saavuttanut opintojaksolle asetettuja tavoitteita. Eriyttämisraportti jää kuvaavalle tasolle, reflektio ja erityispedagogiset näkökulmat puuttuvat. Raportissa ei hyödynnetä asianmukaista käsitteistöä.

Esitietovaatimukset

KERI0210 Johdatus erityispedagogiikkaan

Siirry alkuun