Skip to main content

Natural Products Business DevelopmentLaajuus (10 cr)

Course unit code: R601ML130

General information


Credits
10 cr

Objective

Opiskelija
- Tunnistaa alan kasvumahdollisuudet ja osaa vertailla kansainvälistä vientiä ja kotimaanmarkkinoita
- Omaa reaaliaikaisen tietämyksen toimialan markkinoista ja trendeistä sekä osaa ennakoida tulevaisuuteen
- Tuntee arvoketjun muodostumisen ja osaa verkostoitua
- Ymmärtää yksinoikeuden suojan, sopimusoikeus ja sopimusvalmistus menettelyn
- Osaa kehittää luonnontuotteista uudenlaista liiketoimintaa kannattavasti.

Content

Vientitoiminnot ja kotimaanmarkkinat
Tulevaisuuden markkinat ja trendikatsaus
Arvoketju
Verkosto-, sidosryhmä- ja asiantuntijayhteistyötoiminta
Sopimusvalmistus ja sopimusoikeus
Patentit
Kannattavuuslaskelmat

Assessment criteria, satisfactory (1)

1-2
Ymmärtää kotimaanmarkkinoiden ja viennin eron sekä alan kasvumahdollisuudet. Kannattavan liiketoiminnan tunnistamisessa, kannattavuuslaskelmissa ja arvoketjun kokonaisuuden osaamisessa puutteita. Kehitettävää verkosto-, sidosryhmä- ja asiantuntijayhteistyössä.

Assessment criteria, good (3)

3-4
Osaa vertailla kotimaanmarkkinoita ja viennin mahdollisuuksia tunnistaen alan kasvupotentiaalin. Ymmärtää arvoketjukokonaisuuden ja taitaa yhteistyökuviot. Osaa soveltaa kannattavaa liiketoimintaosaamista luonnontuotteisiin.

Assessment criteria, excellent (5)

5
Tietää luonnontuotteiden kotimaanmarkkinat ja vientitoiminnot ja osaa ennakoida tulevaisuutta. Hallitsee luonnontuotteiden arvoketjun ja osaa toimia alan verkostoissa asiantuntija- sekä sidosryhmissä. Kehittää luonnontuotteista innovatiivisesti uudenlaista liiketoimintaa kannattavasti.

Go back to top of page