Skip to main content

Introduction to educational sciences, specific part (education and adult education) (3cr)

Course unit code: C-10088-FK00EH36

General information


Credits
3 cr
Teaching language
Finnish
Institution
University of Eastern Finland

Objective

Study unit is available only in Finnish. Please change the language to Finnish in Peppi and read the description in Finnish.

Content

Yleisen kasvatustieteen ja aikuiskasvatustieteen tieteellinen perusta ja sille keskeiset käsitteet. Näille ominaisia tutkimusaiheita ja -kohteita sekä tutkimusmenetelmällisten lähestymistapojen esimerkkejä.

Qualifications

Koulutuskohtainen osa suositellaan suoritettavaksi yhteisen osan jälkeen tai yhtä aikaa yhteisen osan kanssa.

Materials

Oppikirja: Vilkka, H. 2025. Tutki ja kehitä. uudistettu 6. painos. Santalahti-kustannus (ei kirjan lukua 1 Tutkimus työelämässä). Myös aikaisempaa 2015 painosta 5 voi käyttää. Kirjan vuoden 2025 uudistettu 6. painos on saatavilla myös sähköisenä. Soveltavissa tehtävissä käytettävät artikkelit: Kasvatus-lehden ja Aikuiskasvatus-lehden sähköiset artikkelit.

Further information

Opintojakson voi suorittaa joko syyslukukaudella (eräpäivä joulukuussa) tai kevätlukukaudella (eräpäivä maaliskuussa). Tarjontatieto: Kasvatus- ja aikuiskasvatustieteen asiantuntijakoulutuksen opiskelijat, sivuaineopiskelijat ja avoimen yliopiston opiskelijat, Kuopion terveystieteiden opiskelijat, alumniopiskelijaoikeudella opiskelevat. Kampus/ Campus Joensuu

Execution methods

Syyskuussa Joensuun kampuksella pidettävät lähiluennot, joissa käydään läpi yleisen kasvatustieteen ja aikuiskasvatustieteen perusteita. Parityönä luentoihin, oppikirjaan ja artikkeleihin pohjautuvat soveltavat tehtävät, joita arvioidaan joulu- ja maaliskuussa.

Accomplishment methods

Suoritustavat: Luennot (myös tallenteet) 6 t; luentoihin, oppikirjaan ja artikkeleihin pohjautuvat soveltavat tehtävät parityönä 30 t; itsenäinen työskentely 45 t. Arviointiperusteet: Soveltavien tehtävien arvosanojen perusteella 0-5.

Go back to top of page