Dataohjattu markkinointiLaajuus (6 op)
Opintojakson tunnus: C-10076-MARK-E0080
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 6 op
- Korkeakoulu
- Aalto-yliopisto
Osaamistavoitteet
Toimintamallit, rakenteet ja roolit dataohjatun markkinoinnin johtamisessa. Yleisöjen tehokas tavoittaminen ja kohdentaminen datavetoisen suunnittelun avulla. Markkinoinnin suorituskyvyn mittaaminen ja tulosten raportointi ja jalkautus. Markkinoinnin budjetointi ja investoinnit. Markkinointi- ja datatoimialan keskeiset toimijat, rakenne ja toiminta. Datan rooli luovassa suunnittelussa. Digitaalisen etiikan keskeiset nykyiset kysymykset ja niiden suhde kuluttajiin, yhteiskuntaan ja yrityksiin.
Sisältö
Tällä kurssilla tarkastellaan, miten nykyaikaiset datastrategiat, teknologiat ja analytiikka muuttavat markkinoinnin käytänteitä ja päätöksentekoprosesseja. Käytännön soveltamista liiketoimintaan harjoitellaan yritysten kanssa case-tehtävissä.
Esitietovaatimukset
Suositellut esitiedot: Opintojaksot markkinoinnin perusteista, digitaalisesta markkinoinnista ja markkinoinnin analytiikasta.
Lisätiedot
Opetuskieli: englanti Opetusperiodi: 2024-2025 Kevät IV 2025-2026 Kevät IV Ilmoittautuminen: Kurssille otettavien opiskelijoiden määrä on rajoitettu 50:een. Etusija annetaan (1) Aalto Markkinoinnin maisteriohjelman opiskelijoille, (2) Aallon BIZ-vaihto-opiskelijoille, (3) muille Aalto BIZ maisteriopiskelijoille, (4) Aalto BIZ kandiopiskelijoille, joilla on suoritettu 150op, (5) muille BIZ-opiskelijoille, (6) muille Aalto opiskelijoille.