Siirry suoraan sisältöön

Unity3d pelikehityksen ja ohjelmoinnin perusteet (5op)

Opintojakson tunnus: 504TA1OJ

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija oppii Unity3d-pelimoottorin ohjelmoinnin ( C# ) ja käytön perusteet kolmen pelimekaniikan kautta. Opiskelija tunnistaa Unity3d-pelimoottorin mahdollisuudet ja rajoitteet. Opiskelija osaa monipuolisesti hyödyntää Unity3d-pelimoottorin tarjoamia ominaisuuksia ja toteuttaa sitä hyödyntäen oman peliprojektinsa. Opiskelija kykenee tuomaan omat peliprojektin vaatimat taiteelliset assetit mukaan projektiin ja toteuttamaan niitä hyödyntäen interaktiivisen pelimekaanisen toteutuksen.
Opiskelija tuntee peliohjelmoinnin perusteet ja ymmärtää pelimoottoritoteutuksella tehnyt mahdollisuudet ja rajoitteet. Opiskelija osaa kääntää pelimoottorin kautta toteutuksensa useille käyttöjärjestelmille.

Sisältö

Unity3d-opintojakso lähtee liikkeelle Unity3d:n perusteista ja käytöstä. ( Projekti, Scene, GameObjectit, Componentit, Assetit.. )
Luennot ovat aktiivisia oppimistilanteita, joissa käydään läpi perusohjelmointia Unity3d:n kautta peliohjelmoinnin näkökulmasta.
Lähiluennoilla toteutetaan kolme erilaista peruspelimekaniikkaa. Pelimekaniikkojen kautta tuodaan myös 3d-taide ja animaatio osaksi pelituotantoa ( Unity3d:n sisällä olevaa projektia ).

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tieto puuttuu

Siirry alkuun