Unity3d pelikehityksen ja ohjelmoinnin perusteet (5op)
Opintojakson tunnus: 504TA1OJ
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija oppii Unity3d-pelimoottorin ohjelmoinnin ( C# ) ja käytön perusteet kolmen pelimekaniikan kautta. Opiskelija tunnistaa Unity3d-pelimoottorin mahdollisuudet ja rajoitteet. Opiskelija osaa monipuolisesti hyödyntää Unity3d-pelimoottorin tarjoamia ominaisuuksia ja toteuttaa sitä hyödyntäen oman peliprojektinsa. Opiskelija kykenee tuomaan omat peliprojektin vaatimat taiteelliset assetit mukaan projektiin ja toteuttamaan niitä hyödyntäen interaktiivisen pelimekaanisen toteutuksen.
Opiskelija tuntee peliohjelmoinnin perusteet ja ymmärtää pelimoottoritoteutuksella tehnyt mahdollisuudet ja rajoitteet. Opiskelija osaa kääntää pelimoottorin kautta toteutuksensa useille käyttöjärjestelmille.
Sisältö
Unity3d-opintojakso lähtee liikkeelle Unity3d:n perusteista ja käytöstä. ( Projekti, Scene, GameObjectit, Componentit, Assetit.. )
Luennot ovat aktiivisia oppimistilanteita, joissa käydään läpi perusohjelmointia Unity3d:n kautta peliohjelmoinnin näkökulmasta.
Lähiluennoilla toteutetaan kolme erilaista peruspelimekaniikkaa. Pelimekaniikkojen kautta tuodaan myös 3d-taide ja animaatio osaksi pelituotantoa ( Unity3d:n sisällä olevaa projektia ).
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tieto puuttuu