Asiakkuuksien johtaminen (5op)
Opintojakson tunnus: 301Y11BOJ
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Osaamistavoitteet:
Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen liiketoiminnan ja asiakkuuksien johtamisen kokonaisuuden, teoreettisen taustan sekä yhteydet liiketoimintastrategioihin. Opiskelija oppii johtamaan asiakkuuksia sekä suunnittelemaan ja johtamaan johdonmukaisesti siihen liittyvää kokonaisprosessia. Hän osaa toteuttaa sisäiset ja ulkoiset analyysit, tehdä asiakaslähtöisen liiketoimintamallin mukaiset ratkaisut sekä seurata ja varmistaa prosessin onnistuminen sen eri vaiheissa. Hän osaa kehittää asiakkuuksia yrityksen näkökulmasta hyödyntämällä teoriaa käytännön ratkaisuissa.
Opiskeltavan opintojakson ydinsisältö:
- asiakkuuksien johtamisen kokonaisuus sekä sitä kuvaava prosessi, jonka keskeisenä sisältönä ovat yrityksen sisäinen ja ulkoinen analysointi, strategian valinta, strategian toteuttaminen ja seuranta
- keskeiset valinnat asiakkuuksien johtamisen kokonaisuudessa, asiakastyytyväisyysjärjestelmä, asiakashallinnan toimintamallit, kilpailijatieto sekä
- liiketoimintaympäristöä koskeva tieto
OSAAMISEN ARVIOINTIKRITEERIT TyydyttäväHyväKiitettäväOpiskelija tuntee asiakaslähtöisen liiketoiminnan ja asiakkuuksien johtamisen periaatteet. Arvioidaan verkkokeskustelun sekä kirjallisen kehittämissuunnitelman perusteella.Opiskelija osaa etsiä tietoa omaan työhönsä liittyvästä asiakaslähtöisestä toiminnasta ja asiakkuuksien johtamisesta, analysoida hankkimaansa tietoa ja suunnitella kehittämistoimenpiteitä. Arvioidaan verkkokeskustelun sekä kirjallisen kehittämissuunnitelman perusteella.Opiskelija osaa mitata asiakkuuksien lujuutta ja arvonmuodostusta sekä analysoida näitä asiakas- ja segmenttikohtaisesti sekä käyttää tietoja yrityksen kehittämiseksi. Arvioidaan verkkokeskustelun ja kirjallisen kehittämis-suunnitelman perusteella.
Sisältö
Ydinsisältö, kts. 'Osaamistavoitteet ja teemat'
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tieto puuttuu