Skip to main content

Problem-based pedagogy (5cr)

Course unit code: KKAS3102

General information


Credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- hahmottaa ongelmaperustaisen pedagogiikan ydinkäsitteitä
- ymmärtää ryhmässä toimimisen ja ryhmän ohjaamisen lainalaisuuksia
- osaa soveltaa ongelmaperustaista pedagogiikkaa kouluttajan/opettajan työssä.

Content

Opintojaksolla perehdytään ongelmaperustaisen oppimisen (PBL) malleihin, tutoriaaliryhmän ohjaukseen ja opetussuunnitteluun sekä harjoitellaan oppimisen herätteinä toimivien ongelmien laadintaa.

Assessment criteria, satisfactory (1)

5-1/hylätty

Materials

Lisätietoja kirjallisuudesta ja muusta materiaalista
Barrett, T., MacLabhraim, I., Fallon, H. (eds.) 2005. Handbook of Enquiry and Problem-Based Learning. Irish Case Studies and International Perspectives. AISHE, All Ireland Society ofr Higher Education & National University of Ireland, Galway.Poikela, E., Poikela, S. (eds.) 2005. Problem-Based Learning in Context - Bridging Work and Education. Selected Papers Conference Book. Tampere University Press: Tampere.Poikela, E., Poikela, S. (toim.) 2005. Ongelmista oppimisen iloa - Ongelmaperustaisen pedagogiikan kokeiluja ja kehittämistä. Tampere University Press: Tampere.Poikela, S. 2003. Ongelmaperustainen pedagogiikka ja tutorin osaaminen. Tampere University Press: Tampere. Lisäksi hyödynnetään artikkeleita ja verkkomateriaalia.

Execution methods

Ohjattua opiskelua 20 h (keskusteluluennot, pienryhmätyöskentely, verkkotyöskentely).
Itsenäistä työskentelyä 115 h

Accomplishment methods

Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja verkkotyöskentelyyn, pienryhmässä työstettävä tehtävä ja opitun näyttö.

Go back to top of page