Problem-based pedagogy (5cr)
Course unit code: KKAS3102
General information
- Credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- hahmottaa ongelmaperustaisen pedagogiikan ydinkäsitteitä
- ymmärtää ryhmässä toimimisen ja ryhmän ohjaamisen lainalaisuuksia
- osaa soveltaa ongelmaperustaista pedagogiikkaa kouluttajan/opettajan työssä.
Content
Opintojaksolla perehdytään ongelmaperustaisen oppimisen (PBL) malleihin, tutoriaaliryhmän ohjaukseen ja opetussuunnitteluun sekä harjoitellaan oppimisen herätteinä toimivien ongelmien laadintaa.
Assessment criteria, satisfactory (1)
5-1/hylätty
Materials
Lisätietoja kirjallisuudesta ja muusta materiaalista
Barrett, T., MacLabhraim, I., Fallon, H. (eds.) 2005. Handbook of Enquiry and Problem-Based Learning. Irish Case Studies and International Perspectives. AISHE, All Ireland Society ofr Higher Education & National University of Ireland, Galway.Poikela, E., Poikela, S. (eds.) 2005. Problem-Based Learning in Context - Bridging Work and Education. Selected Papers Conference Book. Tampere University Press: Tampere.Poikela, E., Poikela, S. (toim.) 2005. Ongelmista oppimisen iloa - Ongelmaperustaisen pedagogiikan kokeiluja ja kehittämistä. Tampere University Press: Tampere.Poikela, S. 2003. Ongelmaperustainen pedagogiikka ja tutorin osaaminen. Tampere University Press: Tampere. Lisäksi hyödynnetään artikkeleita ja verkkomateriaalia.
Execution methods
Ohjattua opiskelua 20 h (keskusteluluennot, pienryhmätyöskentely, verkkotyöskentely).
Itsenäistä työskentelyä 115 h
Accomplishment methods
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja verkkotyöskentelyyn, pienryhmässä työstettävä tehtävä ja opitun näyttö.