Skip to main content

Outdoor education in School (3cr)

Course unit code: LKAS2206V24

General information


Credits
3 cr
Teaching language
Finnish

Objective

Kurssin jälkeen opiskelijalla on valmius
- suunnitella ja soveltaa opetusta luontoliikunnan ja seikkailukasvatuksen näkökulmasta eri oppiaineita integroiden ja teknologiaa
hyödyntäen
- ymmärtää ja perustella koulun ulkopuolella tapahtuvan oppimisen merkitys osana koulutyötä
- organisoida eheyttävää opetusta toteuttamalla toiminnallisia aktiviteettejä (retkipäivä, seikkailullisia elementtejä sisältävää ryhmässä
oppimista)

Content

Luontoliikunta (talvi- ja kevät/syysretkeily)
Luokanopettajan retkipäivä
Seikkailukasvatus
Teknologia osana luontoliikuntaa

Assessment criteria, approved/failed

hylätty:
Kirjalliset suoritukset ovat suppeita, pintapuolisia tai vastaavat heikosti tehtävänantoa. Niissä tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Toiminnallisten aktiviteettien rakentamisessa sekä taidoissa soveltaa niitä osaksi opetusta luontoliikunnan ja seikkailukasvatuksen näkökulmasta on paljon puutteita.

hyväksytty:
Kirjalliset suoritukset vastaavat tehtävänantoa, osoittavat ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella sekä itsenäistä tiedonhankintakykyä. Opiskelija osaa toteuttaa toiminnallisia aktiviteetteja osana opetusta sekä soveltaa niitä luontoliikunnan ja seikkailukasvatuksen näkökulmasta.

Materials

Luennoilla ja harjoituksissa jaettu materiaali



Ojanaho, Pehkonen, Penttinen (2003) Sportfolio – liikunnan opettamisen aapinen. Rovaniemi: Yliopistopaino.


Further information

Opintojakso toteutetaan seuraavan kerran syksyllä 2025.

Execution methods

Opetusprofiili on lähiopetus
Kontaktiopetus (luennot + harjoitukset) 30 h
Itsenäinen pienryhmätyöskentely 35 h (retkien valmistelu ja suunnittelutehtävät,
digitaalinen koottava ryhmätehtävä, palauteraportit)
Itsenäinen yksilötyöskentely 16 h (henkilökohtaiset varusteet ja retkeilytaidot,
valmistautuminen eri luontoaktiviteetteihin)

Accomplishment methods

Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja harjoituksiin
Kokoavan digitaalisen ryhmätyön laatiminen

Go back to top of page