Siirry suoraan sisältöön

Kuvataiteilijan identiteetti (2op)

Opintojakson tunnus: T206K82BOJ

Opintojakson perustiedot


Laajuus
2 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee kuvataiteen koulutusohjelman opetussuunnitelman, toimintatavat ja työmenetelmät. Tuntee ammattikorkeakoulun sekä kaupan ja kulttuurin toimialan sosiokulttuurisen ja fyysisen ympäristön: opintososiaaliset seikat, alueen infrastruktuurin ja kulttuuriset piirteet.
Opiskelija tunnistaa opiskelutyylinsä ja –taitotasonsa ja osaa vahvistaa niitä. Opiskelija osaa käyttää opinnoissaan tarvitsemiaan välineitä. Ymmärtää verkko-opiskelun edellytykset, sekä verkko-opiskelun oman alan tietotaitojen rakentamisen, ylläpidon ja kehittämisen apuvälineeksi. Osaa Lapin ammattikorkeakoulun nykyiset verkko-opiskelun käsitteet, käytänteet sekä menetelmät.

Sisältö

Opiskelija tunnistaa itsensä kuvataiteen opiskelijana. Opiskelija tutustuu Opetussuunnitelmaansa.
Opiskelija tutustuu kuvataiteilijan työnkuvaan Suomessa

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Taso 1: Opiskelija osallistuu infotilaisuuksiin ja työmenetelmien käyttöön. Osaa alustavasti käyttää e-oppimisen ympäristöjä ja tietokonetta oppimisen välineinä. Annettujen tehtävien laatu täyttää minimivaatimukset. Oppimispäiväkirja on selvityksen omainen. Ajankäyttö hallitsematonta. Tuntee käsitteistöä sattumanvaraisesti. Suunnittelee ja arvioi toimintaansa näkyvyyden tasolla, ei näe jatkuvan kehityksen tarpeellisuutta. Yhteistyötaidot kehittymässä, vuorovaikutus ei perustu tilannekohtaisiin tavoitteisiin. Valmius palautteeseen kehno. Ei aina huomio työyhteisön sopimuksia, väistää vastuuta, oma-aloitteisuus vähäistä, vaatii jatkuvaa tukea. Hyödyntää oppimaansa varovaisesti, tukeutuu mielellään entuudestaan tuttuun toimintatapaan.

Taso 3: Opiskelija osallistuu aktiivisesti infotilaisuuksiin ja työmenetelmien käyttöön. Osaa käyttää e-oppimisen ympäristöjä ja tietokonetta oppimisen välineinä käytännön tasolla. Annettujen tehtävien laatu hyvä. Tuntee ja ymmärtää käsitteistöä. Oppimispäiväkirja osoittaa pohtivaa ajattelua. Ajankäyttö hallinnassa. Pystyy suunnittelemaan toimintaansa suhteessa tavoitteisiin ja arvioi toimintaansa realistisesti. Tutkiva ja kokeileva, kehittäväkin työote. Valmius palautteeseen hyvä. Toimii oma-aloitteisesti ja ottaa vastuuta itsestään ja toiminnastaan. Osaa hyödyntää ja kokeilla oppimaansa, edistyy ja saavuttaa tavoitteet.

Taso 5: Opiskelija osallistuu aktiivisesti infotilaisuuksiin ja työmenetelmien käyttöön. Työmenetelmien hallinta perusteltua. Annettujen tehtävien laatu korkeatasoinen ja ajankäyttö tehokasta. Oppimispäiväkirja osoittaa analysoivaa ajattelua. Käsitteiden käyttö sisäistettyä ja loogista. Toiminta itsenäistä, aktiivista, joustavaa ja vastuullista. Arvioi ja kehittää aktiivisesti osaamistaan. Tutkiva, kokeileva ja kehittävä työote. Haluaa aktiivisesti palautetta ja hyväksyy erilaisuuden. Sisäistää oppimansa, kokeilee ja hyödyntää aktiivisesti tietoja ja taitoja, edistyy ja kasvaa myös tavoitteiden suhteen.

Siirry alkuun