Kesäpeliopinnot 2019 (20op)
Opintojakson tunnus: R504T25EOJ
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 20 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Teemat:
Kesäpeliprojekti kokonaisuudessa opiskelijat toteuttavat peliprojektin tiimissä käyttäen työkaluja projektin seurantaan ja substanssiosaamisen eteenpäin viemiseen.
Peliprojekti rakennetaan kesän aikana ideatasolta toimivaksi pelituotteeksi. Peliprojekti toteutetaan työhön soveltuvalla pelimoottorilla. Peliprojektin lopputulos toimii pöytäkoneella. Osassa toteutuksia voi olla käytössä erillinen peliohjain, itse suunniteltu, tai valmiina markkinoilla oleva. Opintojaksolla on HYVIN perustellusta syystä mahdollista toteuttaa peli VR-ympäristöön.
Aiemmin kesäpeliopinnot suorittaneet osallistuvat senioreina mukaan projektitiimeihin. Heillä on enemmän vastuuta projektin ohjaamisesta sellaiseen suuntaan, että projektin tavoitteet on mahdollista saavuttaa. He pystyvät ohjaamaan ja auttamaan muuta projektitiimiä osaamistavoitteiden saavuttamisessa.
Materiaali:
Materiaali on digitaalisessa muodossa ja koostuu pääasiassa videoista ja tutoriaaleista. Oppitunneilla käytetään myös kirjallisuutta, joka on saatavilla projektitiimien tiloissa. Tuntien teoriaosiot videoidaan ja nämä materiaalit on käytössä koko projektin ajan.
Sisältö:
- Pelisuunnittelu ja käsikirjoittaminen
- Pelitaide ( 3d-mallinnus, teksturointi, animaatio )
- Peliohjelmointi ( Unity3d, C# ( Full support ) / Blueprint / C++ ohjelmointi Unreal-pelimoottorilla ( partial Support )
- Pelituotanto
- Peliäänet
- Tiimityö ja työkalut
Sisältö
Tieto puuttuu
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit.
Arviointi pohjautuu opiskelijan tiimissä toteuttamaan projektiin ja hänen osaamiseensa projektissa. Arviointi koostuu tiimiarvioinnista, itsearvionnista ja opintojakson toteutukseen osallistuvien ohjaajien arvioista koskien opiskelijan palauttamia töitä opintojakson aikana. Työtä mitataan versiohallintajärjestelmään palautettujen toteutusosuuksien pohjalta.
ARVIOINNIN KOHTEET
Arviointi tapahtuu peliprojektin läpiviennin kaikissa vaiheissa.Arviointi kohdistuu sekä pelituotteeseen, että sen tekemiseen ja laatuun.
Yksilöllisesti arvioidaan assettien, koodin, artin, dokumentaation, tai muun tuotetun materiaalinlaatua ja määrää sekä niiden suhdetta lopputulokseen.
Tiimiarviointi.
Yksilöarviointi.