Skip to main content

Brändi ja visuaalisuus (4cr)

Course unit code: UPAMU1012

General information


Credits
4 cr
Teaching language
Finnish

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
– kuvata yrityksen tai yhteisön visuaalisen viestinnän osa-alueita
– soveltaa visuaalisen viestinnän elementtejä esimerkkiyrityksen markkinointiviestintään
– analysoida ja esitellä suunnitteluratkaisunsa
– toimia suunnittelupalvelun ostajana

Content

Brändi ja visuaalisuus yrityksessä tai yhteisössä. Organisaation identiteetti, yrityskuva, imago ja brändi. Yrityksen tai yhteisön visuaalisen ilmeen ostaminen, suunnittelu, konseptointi, kehittäminen ja lanseeraus sekä ostajan että suunnittelijan näkökulmasta. Graafinen ohjeisto ja yritysilmeen näkyminen tuotteissa, palveluissa ja viestinnässä. Kurssilla tehdään brändin visuaalisuutta vahvistava suunnittelutyö ryhmätyönä, jossa toimitaan sekä suunnittelijana että ostajana. Yksilöllinen kirjallinen osuus, esseetehtävä.

Qualifications

MOOC1001 Johdatus palvelumuotoiluun 2 op

Assessment criteria, satisfactory (1)

Fail
The performance is very incomplete or incorrect, or contains significant misunderstandings.
Passable and satisfactory
Performance is narrow, superficial, or poorly matched to assignment. The performance is limited to listing things in isolation, or dealing with things unilaterally. Execution may contain errors or ambiguities.

Assessment criteria, good (3)

Good and commendable
Performance corresponds to assignment, demonstrates understanding and the ability to analyze and justify. The whole picture has been formed, but there may be shortcomings.

Assessment criteria, approved/failed

Excellent
The performance outlines a broad entity and the knowledge can be applied multidimensionally or placed in different contexts. Performance demonstrates independent grip and insight. Performance is an intact entity that includes justified self-thinking or critical reflection. The answer is well written or implemented.

Execution methods

Luennot (28 h), ryhmätyö sekä kirjallinen tehtävä ja kirjallisuus. Itsenäinen työskentely (80 h). Kurssille voi osallistua maksimissaan 30 opiskelijaa.

Accomplishment methods

Kurssin ensimmäisellä kerralla läsnäolo on välttämätön, muuten ei pääse kurssille. Aktiivinen osallistuminen luennoille ja ryhmätyöhön. Esseetehtävän suorittaminen.
Kurssilla tehdään brändin visuaalisuutta vahvistava suunnittelutyö ryhmätyönä, jossa toimitaan sekä suunnittelijana että ostajana. Yksilöllinen kirjallinen osuus, esseetehtävä.

Go back to top of page