Skip to main content

Sähkö- ja automaatiokunnossapidon perusteetLaajuus (5 cr)

Course unit code: K53SL216

General information


Credits
5 cr

Objective

Opiskelija tietää kunnossapidon strategiat ja niiden päätöksentekologiikan. Opiskelija osaa valita sopivimmat kunnossapitomenetelmät eri sähkölaitteille ja järjestelmille. Opiskelija tuntee kunnonvalvontamenetelmät sekä eri sähkö- ja automaatiolaitteiden huoltotehtävät ja tarkastukset. Opiskelija osaa hyödyntää kunnossapidon toiminnanohjausjärjestelmää.

Content

Oppimistavoitteet:
- teollisuuden sähkö- ja automaatiokunnossapidon menetelmät ja toimenpiteet
- sähkönjakelun kunnossapito ja menetelmät
- rakennussähköistyksen ja -automaation kunnossapidon perusteet ja toimintamallit
- sähkö- ja automaatiokunnossapidon talous, organisointi ja kehittäminen.
Sisältö
- sähkö- ja automaatiokunnossapidon toimenpiteet, niiden sisältö, tavoitteet ja ajoitus
- sähkökunnossapidon ohjeet ja ohjeistus
- kunnossapidon toiminnanohjausjärjestelmät sähkö- ja automaatiokunnossapidon ohjauksessa ja seurannassa
- kunnossapidon käsitteiden kertaus (erikseen teollisuus ja rakennus/infra)
- kunnossapidon strategioiden ja johtamisen soveltaminen käytäntöön
- kunnossapito-ohjelman määrittely
- sähkö- ja automaatiojärjestelmät tuotantolaitteiden ja -koneiden kunnossapidon ohjauksessa

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tyydyttävä (1)
Osaaminen on ohjauksen varassa.
Opiskelijan viestintä ja dokumentointi on puutteellista.
Tuotostavoitteet saavutetaan ohjaajan opastuksella.
Opiskelija on osallistunut työskentelyyn, mutta ollut pääosin passiivinen.
Tyydyttävä (2)
Osaaminen on pääosin itsenäistä, mutta puutteellista.
Opiskelijan viestintä ja dokumentointi sisältää jonkin verran asia- ja kielivirheitä ja puutteita.
Tuotostavoitteet saavutetaan ohjaajan opastuksella ja osin itsenäisesti.
Opiskelijan toiminta on osin suunnittelematonta.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3)
Osaaminen on pääosin itsenäistä.
Opiskelijan viestintä ja dokumentointi on hyvää ammatti- ja asiakieltä.
Tuotostavoitteet saavutetaan pääosin itsenäisesti.
Opiskelijan toiminta on pääosin hallinnassa.
Hyvä (4)
Osaaminen on itsenäistä ja systemaattista.
Opiskelijan viestintä ja dokumentointi on analyyttista, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet saavutetaan itsenäisesti.
Opiskelijan toiminta on pääosin suunnitelmallista.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5)
Osaaminen on omatoimista, itsenäistä ja systemaattista.
Opiskelijan viestintä ja dokumentointi on analyyttista, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet saavutetaan itsenäisesti.
Opiskelijan toiminta on suunnitelmallista.

Go back to top of page