Siirry suoraan sisältöön

Riskienhallinta markkinnoinin suunnittelussa (0op)

Opintojakson tunnus: R301LL107OJ

Opintojakson perustiedot


Laajuus
0 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Osaat suunnitella markkinointia nykyaikaisessa verkostomaisessa liiketoimintaympäristössä. Tiedät markkinointiin ja tuotteisiin liittyvät riskit. Tunnet markkinointitoimintoihin liittyvää lainsäädäntöä. Osaat suunnitella ja tuottaa brändiin perustuvaa integroitua markkinointiviestintää. Tunnet eri viestintäkanavat sekä niiden käytön säännöt.

Sisältö
a. Markkinointiviestinnän osa-alueet, brändin merkitys, imagoriskit
b. Myyntiin ja markkinointiin liittyvät riskitekijät, markkina- ja kilpailuoikeudellinen vastuu sekä vahingonkorvaukset
c. Yhteisöviestintä ja viestintäkanavat, ml. sosiaalinen media

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointikohde
Markkinoinnin suunnittelu ja oikeudellinen sääntely
Tiedät miten tuote tai palvelu tuodaan asiakkaan tietoisuuteen tunnistaen markkinointiin ja myyntiin liittyvät riskit. Tiedät markkinointiin liittyvää oikeudellista sääntelyä.

Arviointikohde
Markkinointiviestintä
Osaat suunnitella ja tuottaa brändiin perustuvaa integroitua markkinointiviestintää. Tunnet viestinnän merkityksen yhteisöjen menestys- ja turvallisuustekijänä sekä sen tavoitteet ja tehtävät. Tunnet eri viestintäkanavat, niiden käytön säännöt sekä viestintäkanaviin liittyvät riskit.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Arviointikohde
Markkinoinnin suunnittelu ja oikeudellinen sääntely
Osaat kuvata markkinointiin ja myyntiin liittyviä riskejä. Osaat huomioida oikeudellisen sääntelyn ja vastuut markkinoinnin suunnittelussa.

Arviointikohde
Markkinointiviestintä
Osaat huomioida brändiin perustuvassa markkinointiviestinnässä sekä tilanteen vaatimukset että alan käytänteet. Osaat viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti. Osaat valita viestintäkanavat tarkoituksenmukaisesti. Osaat huomioida viestinnän yhtenä yhteisöjen menestys- ja turvallisuustekijöistä ja osaat viestiä kriisitilanteessa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arviointikohde
Markkinoinnin suunnittelu ja oikeudellinen sääntely
Ymmärrät markkinoinnin ja myynnin merkityksen yrityksen toiminnassa. Osaat arvioida kriittisesti markkinointiin ja myyntiin liittyvät riskit ja oikeudelliset vastuut markkinoinnin suunnittelussa.

Arviointikohde
Markkinointiviestintä
Brändiin perustuvassa markkinointiviestinnässä osaat toimia asiantuntevasti ja perustellen. Sopeutat viestintäsi vastaanottajien, tilanteen ja alan käytänteiden mukaiseksi. Hyödynnät viestintäkanavia monipuolisesti ja tarkoituksenmukaisesti. Ymmärrät viestinnän merkityksen yhteisöjen menestys- ja turvallisuustekijänä.

Siirry alkuun