Skip to main content

Consumer Culture (5cr)

Course unit code: JOHT1303

General information


Credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- analysoida kriittisesti nykyaikaista kulutuskulttuuria
- tiedostaa kuluttajan ja kuluttamisen yhteiskunnallista kehityskaarta ja ymmärtää sen merkittävyyttä
- selittää kuinka kuluttajuudella voidaan luoda ja muodostaa merkityksiä, identiteettiä sekä yhteisöjä
- tunnistaa kulutuskulttuurin tutkimuksen viimeaikaisia tieteellisiä keskusteluja (mm. materiaalisuus, kulutuksen eettisyys ja poliittisuus).

Content

Kulutus, kuluttaminen, merkitykset, kulutuskulttuuri, ruumiillisuus, aistit, inhimillinen ja ei-inhimillinen toimijuus

Qualifications

JOHT1202 Markkinat, merkitykset ja palvelumuotoilu

Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty: Suoritus on erittäin puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.

Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Olet muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla puutteita.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5): Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.

Materials

Ennen luentoja ilmoitettavat artikkelit ja muu kirjallisuus.

Execution methods

Luennot (24 h). Itsenäinen työskentely.

Accomplishment methods

Aktiivinen osallistuminen luennoille (verkko-läsnäolo), loppuesseen kirjoittaminen.

Go back to top of page