Kehittämistyön vaikuttavuus ja tulosten hyödyntäminenLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: YAMK119
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
- Korkeakoulu
- Peppi
- Vastuuhenkilö
- Marika Kunnari
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa analysoida ja arvioida tutkimus, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan vaikutuksia ja vaikuttavuutta työyhteisön, organisaation, verkoston sekä strategisen kehittämisen näkökulmasta. Hän osaa analysoida kehittämistoiminnan taustalla olevia monialaisia ja -muotoisia ilmiöitä ja kykenee tuottamaan niihin perusteltuja kehittämisehdotuksia ja -toimenpiteitä. Hän kykenee kehittämään monikulttuurisuutta ja kansainvälisyyttä huomioivia toimintatapoja sekä johtamaan yhteiskunnallisesti vaikuttavaa toimintaa ennakoiden eettisiin ja kestävän kehityksen arvoihin perustuen.
Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: kestävä kehitys, kansainvälisyys- ja monikulttuurisuus, eettisyys.
Lisäksi painottuvat koulutuskohtaiset kompatenssit: ennakointi- ja kehittämisosaaminen, projektijohtaminen.
Sisältö
Keskeiset sisällöt:
• Kehittämistoiminnan strateginen asemointi ja johtaminen
• Osaamisen ja tulosten siirtäminen organisaation osaamiseksi ja käytännöiksi
• Verkostojen, kumppanuuksien ja asiakkuuksien ylläpito ja kehittäminen
• Vaikutusten ja vaikuttavuuden arviointi
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2: Opiskelija
- kuvaa kehittämistehtävässään esitettyihin sisältöihin ratkaisuja opintojaksolla kehittyvien keskeisten kompetenssien avulla.
- perustelee kuvailemiansa ratkaisuja ensisijaisesti käytännön näkökulmasta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4: Opiskelija
- analysoi kehittämistehtävässään esitettyihin sisältöihin soveltuvia ratkaisuja opintojaksolla kehittyvien keskeisten kompetenssien avulla.
- osoittaa pyrkimystä uutta luovaan ajatteluun ja tiedon soveltamiseen omien kokemuksiensa kautta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5: Opiskelija
- rakentaa kehittämistehtävässään esitettyihin sisältöihin luovia ratkaisuja opintojaksolla kehittyvien keskeisten kompetenssien avulla.
- käyttää näyttöön perustuvaa tietoa ja osoittaa kyvykkyyttä osallistua vakuuttavasti opiskeltavaa aihekokonaisuutta käsittelevään keskusteluun.