Siirry suoraan sisältöön

Kehittämisosaaminen - suunnitelmasta toteutukseenLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: YAMK118

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi
Korkeakoulu
Peppi
Vastuuhenkilö
Marika Kunnari

Osaamistavoitteet

Opiskelija kykenee johtamaan ja arvioimaan monialaisten tiimien, projektiryhmien ja -toimijoiden toimintaa sekä tutkimus- ja kehittämisprosessien tavoitteellista toteutumista. Hän ymmärtää arvolupauksen, ammattieettisyyden ja hyvän tieteellisen käytännön merkityksen kehittämistoiminnassa. Hän kykenee kehittämään tiiminsä viestintä- ja vuorovaikutuskulttuuria, resilienssiä sekä kokonaisvaltaista hyvinvointia. Opiskelija osaa soveltaa muutosjohtamisen lähestymistapaa tulosten siirtämiseksi käytäntöön.

Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: työelämässä toimiminen, eettisyys
Lisäksi painottuvat koulutuskohtaisista kompetensseista: projektijohtaminen.

Sisältö

Keskeiset sisällöt:
• Osallistava tiimijohtaminen ja verkostotyö
• Luottamuksen rakentaminen, arvolupaukset ja sidosryhmien sitouttaminen
• Projektin johtaminen, riskienhallinta ja tulosten siirtäminen käytäntöön
• Arviointi ja raportointi

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2: Opiskelija
- osoittaa kehittämistehtävässään ymmärrystä ja tuottaa esimerkkejä projektissa toimimisesta ja projektijohtamisesta.
- tarkastelee toimintaa eettisestä näkökulmasta sekä havaitsee ja raportoi uusia kehittämiskohteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4: Opiskelija
- kykenee kehittämistehtävässään osoittamaan keskeisiä projektissa toimimiseen ja muutoksen johtamiseen liittyviä ilmiöitä perustellen niitä todennetulla tiedolla.
- analysoi projektin johtamista ja toimintaa myös eettisestä näkökulmasta etsien niihin rakentavia ratkaisuja näyttöön perustuvan tiedon valossa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5: Opiskelija
- kykenee arvioimaan projektin tulosten hyödynnettävyyttä ja vaikuttavuutta.
- tuottaa tietoa projektin johtamisesta ja toiminnasta todennetun tiedon avulla, reflektoi käytännön toimintaa myös eettisestä näkökulmasta ja tekee kehittäviä ja rakentavia arvioita ja tulkintoja näiden perusteella.

Siirry alkuun