Siirry suoraan sisältöön

Sosiaalialan kehittämistyön vaikuttavuus digiyhteiskunnassaLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: YAMK198

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi
Korkeakoulu
Peppi
Vastuuhenkilö
Marika Kunnari

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää arvioinnin merkityksen digiajan sosiaalialan kansalais- ja aluelähtöisessä kehittämisessä. Opiskelija hallitsee kansalais- ja aluelähtöisesti relevantteja arviointimenetelmiä ja suuntauksia. Opiskelija hallitsee vaikuttavuuden kvantitatiivisia arviointimenetelmiä digiajan sosiaalialan kansalais- ja aluelähtöisessä kehittämisessä.

Opintojaksoon liittyvät kompetenssit: ennakoiva kehittäminen; työelämässä toimiminen

Sisältö

Kehittämisen vaikuttavuuden arviointi sosiaalialalla

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2:
Opiskelija
- Ymmärtää digiajan sosiaalialan ja hyvinvointipalveluiden kehittämistoiminnan kannalta tarkoituksenmukaiset tiedot arvioinnista, arviointitutkimuksen eri suuntauksista ja arvioinnissa käytetystä tutkimusmenetelmistä
- Tiedostaa vaikuttavuuden arviointiin liittyvien metodologisten ratkaisujen merkityksen sosiaalialan kehittämistyössä
- Ymmärtää arvioinnin ja vaikuttavuuden merkityksen digiajan sosiaalialan kansalais- ja aluelähtöisessä kehittämisessä
- Tiedostaa vaikuttavuuden kvantitatiivisten arviointimenetelmien merkityksen digiajan sosiaalialan kansalais- ja aluelähtöisessä kehittämisessä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4:
Opiskelija
- Huomioi sosiaalialle digiajan hyvinvointipalveluiden kehittämistoiminnan kannalta tarkoituksenmukaiset tiedot arvioinnista, arviointitutkimuksen eri suuntauksista ja arvioinnissa käytetystä tutkimusmenetelmistä
- Huomioi sosiaalialalle relevanttien, vaikuttavuuden arviointiin liittyvien metodologisten ratkaisujen merkityksen sosiaalialan kehittämistyössä
- Huomioi vaikuttavuuden merkityksen digiajan sosiaalialan kansalais- ja aluelähtöisessä kehittämisessä
- Hyödyntää vaikuttavuuden kvantitatiivisten arviointimenetelmien merkityksen digiajan sosiaalialan kansalais- ja aluelähtöisessä kehittämisessä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5:
Opiskelija
- Soveltaa ja kehittää onnistuneesti digiajan sosiaalialan työtään perustaen hyvinvointipalveluiden kehittämistoiminnan tarkoituksenmukaisiin arviointitutkimus-asetelmiin ja -metodologiaan
- Reflektoi ja kehittää toimintaympäristöään onnistuneesti huomioiden sosiaalialalle relevanttien, vaikuttavuuden arviointiin liittyvien metodologisten ratkaisujen merkityksen sosiaalialan kehittämistyössä
- Yhdistää ja hyödyntää onnistuneesti työssään innovatiivisesti vaikuttavuuden merkitystä digiajan sosiaalialan kansalais- ja aluelähtöisessä kehittämisessä
- Arvioi onnistuneesti työssään vaikuttavuuden kvantitatiivisten arviointimenetelmien merkitystä digiajan sosiaalialan kansalais- ja aluelähtöisessä kehittämisessä.

Siirry alkuun