Skip to main content

Welfare and Health PromotionLaajuus (5 cr)

Course unit code: YAMK061

General information


Credits
5 cr
Teaching language
Finnish
Institution
Peppi
Responsible person
Soili Vesterinen

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- hyödyntää hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen strategioita ja ohjelmia
- soveltaa monitieteisiä hyvinvoinnin ja terveyden kansallisia ja kansainvälisiä lähestymistapoja omassa toiminnassaan
- käyttää hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen menetelmiä ja interventioita
- laatia tutkittuun tietoon perustuvan oman ammattialan ja asiantuntijuusalueensa terveyden edistämisen tietoperustan
- hyödyntää hyvinvointiin ja terveyteen liittyvää tilastollista tietoa ja indikaattoreita sekä arvioida em. tiedon merkitystä alan työssä
- ennakoida, kehittää ja uudistaa terveyden edistämisen toimintaa, menetelmiä ja prosesseja yksilö-, yhteisö- ja aluetasoilla

Content

• Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen monitieteinen tietoperusta
• Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen strategiat ja ohjelmat kansallisesti ja kansainvälisesti
• Terveyden hyvinvoinnin edistämisen menetelmät ja interventiot
• Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen indikaattorit

Assessment criteria, satisfactory (1)

1-2: Opiskelija

-hankkii ja arvioi tietoa hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen tietoperustaksi laaja-alaisesti
-tunnistaa terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen menetelmiä ja interventioita.
-tunnistaa ja analysoi terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen kehittämiskohteita ja ratkaisuja ottaen huomioon yksilö- yhteisö- ja aluetason osallisuuden.

Assessment criteria, good (3)

3-4: Opiskelija

-hankkii ja arvioi tietoa terveyden edistämisen tietoperustaksi perustellen ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä hyödyntäen
-tunnistaa ja arvioi erilaisia terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen menetelmiä ja interventioita.
-tuottaa tavoitteellisia, perusteltuja terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen kehittämissuunnitelmia ja ratkaisuja ottaen huomioon yksilö- yhteisö- ja aluetason osallisuuden.

Assessment criteria, excellent (5)

5: Opiskelija
- luo johdonmukaisen tutkimuksellisen terveyden edistämisen tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä kriittisesti analysoiden
-arvioi ja vertaa kriittisesti erilaisia terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen menetelmiä ja menetelmiä.
-arvioi ja kehittää tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti terveyttä ja hyvinvointia edistävää toimintaa ottaen huomioon yksilö, yhteisö- ja aluetason osallisuuden.

Go back to top of page