Skip to main content

Development of Customeroriented Health ServicesLaajuus (5 cr)

Course unit code: YAMK035

General information


Credits
5 cr
Teaching language
Finnish
Institution
Peppi
Responsible person
Sirkka Saranki-Rantakokko

Objective

Opiskelija osaa tunnistaa sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämiskohteita sekä arvioida ja kehit-tää niitä asiakaslähtöisesti. Opiskelija osaa johtaa ja uudistaa asiakaslähtöistä ja moniammatillista toimintakulttuuria terveydenhuollon erilaisissa toimintaympäristöissä. Opiskelija osaa hyödyntää digitaalisuutta viestinnässä ja hallitsee erilaisia tiedonhakumenetelmiä hankkiessaan, käsitellessään ja arvioidessaan tietoa.

Content

- asiakaslähtöisyys terveydenhuollossa
- sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmä
- palvelujen integraatio
- monitoimijuus
- digitaalinen viestintä
- palvelujen kehittäminen
- tiedonhakumenetelmät

Assessment criteria, satisfactory (1)

1-2: Opiskelija
- valitsee ja soveltaa teorioita ja malleja asiakaslähtöisesti käytännön kehittämistoimin-nassa
- löytää perusteltuja ratkaisumalleja sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämiskohteisiin
- hakee oman alan tietoa monipuolisesti ja kykenee arvioimaan tietolähteiden luotetta-vuutta
- viestii selkeästi ja johdonmukaisesti digitaalista viestintää hyödyntäen
- koordinoi ja edistää tavoitteellista monitoimijuutta ja toimii eettisten standardien mukai-sesti

Assessment criteria, good (3)

3-4: Opiskelija
- arvioi ja hyödyntää tietoa monialaisesti ja kriittisesti asiakaslähtöisten palvelujen kehit-tämiseksi.
- toimii sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämisessä yrittäjämäisesti työskennellen tiiviissä yhteistyössä muiden asiantuntijoiden kanssa.
- viestii asiakaslähtöisten terveyspalvelujen kehittämisessä asiantuntevasti sekä suullisesti että kirjallisesti ja digitaalista viestintää hyödyntäen oman alansa ja sen ulkopuolisten toimijoiden kanssa.
- osaa toimia vastuullisesti ja itsenäisesti monitoimijaisessa yhteisössä sekä johtaa ja ke-hittää ryhmän toimintaa tavoitteellisesti.

Assessment criteria, excellent (5)

5: Opiskelija
- yhdistää kriittisesti tieteellistä ja käytännön tietoa käyttäen monialaista ja monipuolista lähdeaineistoa asiakaslähtöisten palvelujen kehittämiseksi.
- luo johdonmukaisen ja relevantin viitekehyksen tuoden lisäarvoa olemassa olevaan tie-toon asiakaslähtöisten palvelujen kehittämiseksi.
- ratkaisee tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti vaativia sosiaali- ja terveyspalveluiden ongel-mia ja luo niihin uusia ratkaisumalleja.
- viestii ja vaikuttaa asiakaslähtöisten terveyspalvelujen kehittämisessä vakuuttavasti sekä suullisesti että kirjallisesti ja digitaalista viestintää hyödyntäen oman alansa ja oman alansa ulkopuolisissa verkostoissa.
- toimii yrittäjämäisesti ennakoiden toimintaympäristön muutoksia.
- toimii proaktiivisesti monitoimijaisissa verkostoissa sekä luo ja ylläpitää verkostoja.

Go back to top of page