Tarveanalyysi digiajan sosiaalialan kehittämistyössäLaajuus (10 op)
Opintojakson tunnus: YAMK199
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 10 op
- Opetuskieli
- suomi
- Korkeakoulu
- Peppi
- Vastuuhenkilö
- Leena Viinamäki
Osaamistavoitteet
Opiskelija hallitsee sosiaalialan kansalais- ja aluelähtöisen tarveanalyysin merkityksen kehittämisen lähtökohtana. Opiskelija hallitsee kansalais- ja aluelähtöisen tarveanalyysin käytännön toteutuksen osana digiajan sosiaalialan kehittämistä. Opiskelija hallitsee keskeiset kansalais- ja aluelähtöiset tutkimusstrategiat ja -menetelmät sekä osaa hyödyntää niitä digiajan sosiaalialan kansalais- ja aluelähtöisessä kehittämisessä.
Opintojaksoon liittyvät kompetenssit: ennakoiva kehittäminen; työelämässä toimiminen
Sisältö
- Tutkimuksellinen kehittämisosaaminen
- Johtamisosaaminen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2:
Opiskelija
- Ymmärtää sosiaalialan relevanttien tutkimusstrategioiden ja -menetelmien merkityksen sosiaalialan kehittämisessä
- Tiedostaa relevanttien, erilaisten tutkimusstrategioiden ja -menetelmien soveltuvuuden digiajan hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
- Ymmärtää kansalais- ja aluelähtöisen kehittämisen reunaehdot tarveanalyysiperustaisessa kehittämisessä
- Tiedostaa kansalais- ja aluelähtöisen tarveanalyysin merkityksen digiajan hyvinvointipalveluiden kehittämisen lähtökohtana.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4:
Opiskelija
- Huomioi sosiaalialan relevanttien tutkimusstrategioiden ja -menetelmien merkityksen sosiaalialan kehittämisessä
- Huomioi relevanttien, erilaisten tutkimusstrategioiden ja -menetelmien soveltuvuuden digiajan hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
- Huomioi kansalais- ja aluelähtöisen kehittämisen soveltuvuuden tarveanalyysiperustaisessa kehittämisessä
- Hyödyntää kansalais- ja aluelähtöistä tarveanalyysin mahdollisuuksia digiajan hyvinvointipalveluiden kehittämisen lähtökohtana.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5:
Opiskelija
- Soveltaa ja kehittää työtään onnistuneesti huomioiden sosiaalialan relevanttien tutkimusstrategioiden ja -menetelmien merkityksen sosiaalialan kehittämisessä
- Reflektoi ja kehittää toimintaympäristöään onnistuneesti huomioiden relevanttien, erilaisten tutkimusstrategioiden ja -menetelmien soveltuvuuden digiajan hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
- Yhdistää työssään onnistuneesti ja innovatiivisesti kansalais- ja aluelähtöisen kehittämisen mahdollisuuksia tarveanalyysiperustaisessa kehittämisessä
- Arvioi onnistuneesti työssään kansalais- ja aluelähtöisen tarveanalyysin merkitystä digiajan hyvinvointipalveluiden kehittämisen lähtökohtana.