Siirry suoraan sisältöön

3D-animaatio (10op)

Opintojakson tunnus: T206K102OJ

Opintojakson perustiedot


Laajuus
10 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa 3D-animaation perusteet ja animoida 3D-malleja erilaisilla keinoilla ja työkaluilla. Hän osaa hahmottaa sopivat menetelmät erilaisten kappaleiden animoinnissa
Tietotaitosi 3D-grafiikassa syvenee ja opit hyödyntämään 3D-animointia osana digitaalista kuvanrakentamista. Ymmärrät luonnollisen näköisen lopputuloksen toteuttamisessa tarvittavat periaatteet tietokoneella tuotetusta valaistuksesta, pintamateriaaleista, kamerasta ja jälkikäsittelystä. Osaat luoda teokset haluttuun muotoon (animaatio, videografiikka, uusmediakuvitus, realiaikavisualisointi jne.) ja animoida kolmiulotteisia tietokonemalleja eri menetelmillä. Hahmotat 3D-animaation vahvuudet, rajoitukset ja mahdolliset sovelluskohteet.
Suunnitellaan ja toteutetaan 3D-animaatiota hyödyntävä teos. Teos voi olla hanke- tai tilaustyö: asiakaslähtöisyys työskentelyssä. Aikaisempien kurssitöiden analyysit.
A student learns to animate with 3D-program. He or she learns how to animate 3D-models with different methods.

Sisältö

Tieto puuttuu

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointi; Opintokokonaisuus arvioidaan täydennettävä, 1 – 5
Arviointi 0-5:      
Taso 1: Osaa animoida kolmiulotteisia tietokonemalleja
Taso 3: Osaa animoida hyvin 3-ulotteisia tietokonemalleja. Osaa valita sopivat animointikeinot kuhunkin käyttötarkoitukseen.
Taso 5: Osaa animoida kiitettävästi 3-ulotteisia tietokonemalleja. Osaa yhdistää luovasti erilaisia animointikeinoja toisiinsa ja osaa luoda luonnollisen näköisiä
Evaluation 0-5    
Level 1: A Student knows how to animate three dimensional computer models.
Level 3: A student knows how to animate 3D-models. He or she can select the suitable methods and combine them.
Level 5: A student can create professional level computer animation with a 3D-program. He or she can use various animation methods creatively and effectively.

Siirry alkuun