Palvelutuotteen markkinointiviestintä ja konsultoiva myynti (5op)
Opintojakson tunnus: R301LL15OJ
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Kompetenssi
Markkinointiosaaminen; opiskelija tietää miten voidaan toteuttaa brändiin perustuvaa markkinointiviestintää markkinoinnin eri osa-alueilla. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin perusperiaatteet.
Myyntiosaaminen; opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa kustannustehokkaasti PK-yritykselle personoidun monikanavaisen myyntisuunnitelman hyödyntäen digitaalisia välineitä. Opiskelija hallitsee konsultoivan myyntityön eri myyntiprosessien vaiheissa.
Osaamistavoite
Osaat projektiryhmässä suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää, suunnitella myynnin toteutusta, kerätä markkinatietoa, tunnistaa prospektit, tehdä konsultoivaa myyntityötä ja mitata tuloksia. Opit tiedostamaan integroidun markkinointiviestinnän merkityksen yritys- ja tuotekuvan luomisessansekä tunnet markkinointiviestinnän eri muodot.
Sisältö
Tieto puuttuu
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1-2)
Arviointikohde: Myyntityötä tukeva markkinointiviestintä
Ymmärrät oikeiden markkinointiviestinnän muotojen valinnan merkityksen konsultoivan myyntityön apuna.
Arviointikohde: Konsultoiva myyntityö
Ymmärrät konsultoivan myyntityön perusperiaatteet ja lainalaisuudet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3-4)
Arviointikohde: Myyntityötä tukeva markkinointiviestintä
Osaat valita oikeat markkinointiviestinnän muodot ja tuottaa niihin sisältöä.
Arviointikohde: Konsultoiva myyntityö
Osaat suunnitella kerätyn markkinatiedon perusteella konsultoivan myyntityön transaktiot.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Arviointikohde: Myyntityötä tukeva markkinointiviestintä
Osaat toteuttaa konsultoivan myyntityön tueksi kohdennetun asiakaslähtöisen integroidun markkinointiviestintä kampanjan.
Arviointikohde: Konsultoiva myyntityö
Osaat toteuttaa asetettujen tavoitteiden mukaisesti konsultoivaa myyntityötä ja arvioida sen tuloksellisuutta.