Skip to main content

Game Engines (5cr)

Code: R504TL27OJ-19002

General information


Enrollment
16.03.2020 - 11.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
21.09.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Bachelor of Engineering, Information Technology
Campus
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Information and Communication Technology
Teachers
Petri Hannula
Teacher in charge
Petri Hannula
Scheduling groups
Luento 1 (Size: 1 . Open UAS : 0.)
Luento 2 (Size: 1 . Open UAS : 0.)
Small groups
Luento 1
Luento 2
Course
R504TL27OJ

Evaluation scale

H-5

Objective

Opiskelija osaa takaisinkytketyn säätöjärjestelmän toimintaperiaatteen ja sen teoreettisen hallinnan aika- ja taajuustasossa.

Content

Tieto puuttuu

Materials

Opinnon alussa ilmoitettavat pelimootoreiden ohjeet. Valmistajien verkkomateriaalit ja sähköiset lähteet.
Pelimootoreiden dokumentaatio. Valmistajien verkkomateriaalit ja sähköiset lähteet.
Opintojaksolla käytetään Unity ja UnrealEngine-pelimoottoreita. Käytössä on Unityn ja UnrealEnginen oma dokumentaatio sekä tutoriaalivideot.
McCaffrey, M. (2017). Unreal engine VR cookbook: Developing virtual reality with UE4. Boston: Addison-Wesley.
Sanders, A. (2017). An introduction to Unreal Engine 4. Boca Raton, FL: CRC Press.

Teaching methods

Harjoitukset, työpajat ja projekti. Opiskelijat voivat osan harjoituksista suorittaa yksilö, tai ryhmätöinä. Opintojaksolla on käytössä opetuksessa videot, joiden kautta valtaosa teoriasisällöstä ja harjoituksista jaetaan. Opiskelijoilla on käytössään moodle työtila, jonka kautta videot, harjoitustehtävät ja harjoitustehtävien palauttaminen ( oppimispäiväkirja ) järjestetään. Opintojaksolla ei ole esitieto vaatimuksia. Opintojakso integroituu osaksi Sulautettujen järjestelmien kiertotalouspeliohjelmistoprojektia, jonka kautta opintojakson projektitehtävänanto tulee.

Employer connections

Projektin aihe pyritään etsimään paikallisen elinkeinoelämän piiristä.

Exam schedules

Harjoitustyöt ja oppimispäiväkirja ovat palautettavissa opintojakson ajan. Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tieto puuttuu

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3)
Opiskelija tekee pelikehityksen oppimistehtävät itsenäisesti. Opiskelija osaa hyödyntää pelimoottorin keskeisiä ominaisuuksia. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee pelikehityksen oppimistehtävät itsenäisesti ja osaa hyödyntää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia soveltaen tietoa eri lähteistä. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee pelikehityksen oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti soveltaen osoittamalla kykyä soveltaa haastavampia tekniikoita omiin peliprojekteihinsa. Pelien käytettävyys, visuaalisuus, toimivuus sekä tekeminen ovat korkealaatuisia.

Qualifications

NULL

Further information

Kyseessä on käytännönläheinen opintojakso. Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan arvosana muodostuu palautettujen harjoitustöiden laatuun ja määrään ( Painotus laadussa ) perustuen. Lisäksi näyttöpäivän arvosanalla on vaikutus arvosanaan.

Go back to top of page