Proffs inom turism (5op)
Toteutuksen tunnus: R81ML29OJ-19004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 11.11.2019 - 02.03.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 09.03.2020 - 24.04.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Restonomikoulutus
- Toimipiste
- Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Restonomikoulutus
- Opettajat
- Minna Väyrynen
- Vastuuopettaja
- Minna Väyrynen
- Ajoitusryhmät
- Luento 1 (Koko: 26 . Avoin AMK : 0.)
- Luento 2 (Koko: 26 . Avoin AMK : 0.)
- Ryhmät
-
R81M19SRestonomikoulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2019
- Pienryhmät
- Luento 1
- Luento 2
- Opintojakso
- R81ML29OJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti erilaisissa työelämä- ja asiakaspalvelutilanteissa ruotsin kielellä.
Lukukausiteema: Vastuullinen matkailuliiketoiminta
Sisältö
- Opiskelu ja työelämä
- Työpaikan haku ja siihen liittyvät asiakirjat
- Asiakaspalvelu ja liikeviestintä
- Yrityksen tai organisaation esittely, palveluista ja tuotteista kertominen
- Pohjoismaiden kulttuuritietous
- Pohjoinen rajaosaaminen
Aika ja paikka
Ryhmät 1,2,3: viikot 11-15 ja ryhmät 4,5,6 viikot 13-17. Rovaniemi
Oppimateriaalit
Opintojakson oppimateriaali on Moodlessa ja erilaisissa virtuaalisissa ympäristöissä.
Opetusmenetelmät
Oppiminen tapahtuu ohjatuissa harjoituksissa ja itsenäisesti opintojakson materiaalia ja erilaisia virtuaaliympäristöjä hyödyntäen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Hylätty (0)
Opiskelija ei saavuta lain edellyttämää kielitaitoa, eikä siksi selviydy suullisissa eikä kirjallisissa työelämän viestintätilanteissa.
Tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa viestiä tavallisimmissa ennakoitavissa työelämän viestintätilanteissa. Hän osaa kertoa sanottavansa pääosin ymmärrettävästi, vaikka viestintä vaatii ponnisteluja kummaltakin osapuolelta. Opiskelija osaa kirjoittaa yksinkertaista osin epäyhtenäistä tekstiä. Virheet voivat vaikeuttaa ymmärtämistä, mutta ne eivät estä viestin perillemenoa.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija osaa viestiä tyydyttävästi jokapäiväisissä työelämän viestintätilanteissa. Hän osaa kertoa sanottavansa, vaikka viestintä on hidasta, katkonaista ja osin epätarkkaa. Opiskelija osaa kirjoittaa yksinkertaista pääosin yhtenäistä tekstiä. Viesti välittyy, vaikka teksti sisältää virheitä ja sen ymmärtäminen voi olla osin hankalaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija osaa viestiä kohtalaisesti jokapäiväisissä työelämän viestintätilanteissa. Hän osaa kertoa sanottavansa, vaikka epäröinti hidastaa puhetta ja epätarkkuudet saattavat häiritä viestintää. Opiskelija osaa kirjoittaa johdonmukaista tekstiä, jossa viesti välittyy. Virheet eivät johda väärinkäsityksiin vaikka ne voivat häiritä lukurytmiä.
Hyvä (4)
Opiskelija osaa viestiä hyvin monipuolisissa työelämän viestintätilanteissa. Hän osaa pääosin kertoa sanottavansa tilanteeseen sopivalla tavalla ja ottaa huomioon keskustelukumppaninsa. Puhe on melko sujuvaa eikä viestintä vaadi ponnisteluja kummaltakaan osapuolelta. Opiskelija osaa useimmiten kirjoittaa tilanteeseen sopivalla tavalla ilman merkittäviä virheitä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija osaa viestiä hyvin monipuolisissa ja vaativissakin työelämän viestintätilanteissa. Hän osaa kertoa sanottavansa tilanteeseen sopivalla tavalla ja ottaa luontevasti huomioon keskustelukumppaninsa. Puhe on sujuvaa ja vaivatonta. Opiskelija osaa kirjoittaa sujuvasti, lähes virheettömästi ja tilanteeseen sopivalla tavalla.
Esitietovaatimukset
NULL