Career Planning and Competence Branding (5cr)
Code: R81ML40OJ-18005
General information
- Enrollment
- 11.11.2019 - 29.02.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 12.03.2020 - 12.04.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Bachelor of Hospitality Management
- Campus
- Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Tourism
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakso koostuu seuraavista sisältöosiosta:
- Orientaatio
- Oman osaamisen tunnistaminen ja kuvaaminen
- Tulevaisuuden osaamistarpeiden ennakointi
- Urasuunnittelu
- Osaamisen brändäys ja markkinointi
Objective
Tieto puuttuu
Content
Tieto puuttuu
Location and time
Opintojakso toteutetaan pääosin virtuaalisen verkkototeutuksena Moodlessa ja Adobe Connectissa. Opintojaksoon sisältyy lähipäivä 12.3.2020. Opintojakson tarkempi toteutussuunnitelma on kuvattuna Moodlessa.
Materials
Opintojaksolla hyödynnetään monipuolisesti erilaista lähdemateriaalia ja kirjallisuutta sekä verkkopalveluiden materiaaleja, kuten urapolulla.fi ja sometaduuniin.fi.
Teaching methods
Opintojakson tavoitteena on, että opiskelija
- osaa kuvata ja arvioida omaa osaamistaan ja ttulevaisuuden työelämän osaamistarpeita
- osaa kuvata ja suunnitella omaa urapolkuaan ja tavoitteitaan
- osaat suunnitella oman osaamisen markkinointia brändi-identiteetin periaatteita ja työvälineitä hyödyntäen
Opintojakso perustuu opiskelijan oman osaamisen ja tulevaisuuden osaamistarpeiden tunnistamiseen, kuvaamiseen, reflektointiin ja kehittämiseen. Oppimista ohjataan Moodle-oppimisympäristössä vaiheittaisen etenemisen, edistymisen seurannan sekä toteutus- ja ohjaussuunnitelman avulla.
Osaamisen kehittymistä ohjataan ohjauskeskusteluissa sekä oppimistehtävistä annettavan arvioinnin ja palautteen avulla. Opintojaksoon sisältyy itseopiskelumateriaaleja ja harjoituksia, verkko- ja ohjauskeskusteluja sekä erilaisia oppimistehtäviä.
Exam schedules
-
International connections
-
Completion alternatives
Opintojakson voi korvata Minäkö brändi? Näy, kuulu ja vaikuta verkossa -opintojaksolla (5 op) tai vastaavilla opinnoilla.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 op eli noin 130 tuntia työtä, joka on pääosin itseohjautuvaa ja itsenäistä työskentelyä.
Toteutuksessa korostuvat kyky itsensä johtamiseen ja ajanäytön hallintaan.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tieto puuttuu
Assessment criteria, good (3)
Hyvä (3)
Opiskelija osaa kuvata omaa osaamistaan ja ennakoida tulevaisuuden osaamistarpeita. Opiskelija osaa suunnitella omaa työuraansa. Opiskelija osaa käyttää erilaisia työvälineitä oman osaamisen markkinoinnissa.
Hyvä (4)
Opiskelija osaa kuvata omaa osaamistaan ja ennakoida tulevaisuuden osaamistarpeita kattavasti. Opiskelija osaa suunnitella omaa työuraansa perustellusti. Opiskelija osaa käyttää erilaisia työvälineitä oman osaamisen markkinoinnissa monipuolisesti.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kuvata omaa osaamistaan ja ennakoida tulevaisuuden osaamistarpeita kattavasti ja perustellusti. Opiskelija osaa suunnitella omaa työuraansa perustellusti ja kehittävästi. Opiskelija osaa käyttää erilaisia työvälineitä oman osaamisensa markkinoinnissa monipuolisesti ja innovatiivisesti.
Qualifications
NULL
Further information
Opintojakso on suunnattu opintojen loppuvaiheessa oleville opiskelijoille tukemaan urasuunnittelua erityisesti syventävän harjoittelun, opinnäytetyön sekä työelämään siirtymisen ja valmistumisen näkökulmista. Opintojaksolle kannattaa osallistua siinä vaiheessa, kun opiskelijalla on kattavasti monipuolisia oppimiskokemuksia ja osaamista opinnoista ja työstä.
Opintojakson seuraava toteutus R81M18- ja RA81M19K-ryhmille on keväällä 2021.