Siirry suoraan sisältöön

Digitaalinen alustatalous (5op)

Toteutuksen tunnus: R301YH13OJ-18002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.11.2019 - 31.12.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
20.01.2020 - 24.02.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 30
Koulutus
Digiajan palvelujohtaminen (R301YH)
Opettajat
Esa Jauhola
Maarit Tihinen
Vastuuopettaja
Maarit Tihinen
Ryhmät
R31YH19S
Digiajan palvelujohtaminen (ylempi AMK) Rovaniemi syksy 2019
R59YH19S
Digiajan palvelujohtaminen (ylempi AMK) Rovaniemi syksy 2019
R72YH19S
Digiajan palvelujohtaminen (ylempi AMK) Rovaniemi syksy 2019
R81YH19S
Digiajan palvelujohtaminen (ylempi AMK) Rovaniemi syksy 2019
R64YH19S
Digiajan palvelujohtaminen (ylempi AMK) Rovaniemi syksy 2019
Opintojakso
R301YH13OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa analysoida, arvioida, johtaa ja kehittää digitaalisten työympäristöjen ja erityisesti alustatalouden tarjoamia mahdollisuuksia organisaation kehittämisessä. Opiskelija osaa digitaalisiin työympäristöihin liittyvät verkostovaikutukset. Opiskelija osaa digitaalisten työympäristöjen ja alustatalouden kehittämisen eri muodot eli arkkitehtuurit.
    

Sisältö

- Alustatalouden käsitteet ja ulottuvuudet
- Verkostoituminen alustataloudessa, mahdollisuudet ja haasteet
- Alustatalouden kehittämisen eri muodot kansallisesti ja kansainvälisesti.

Aika ja paikka

AC + Flinga

Oppimateriaalit

• itsenäinen tiedonhaku
• videoidut asiantuntijapuheenvuorot Moodlessa (avautuvat näkyviin aloitustutoriaalin jälkeen)
• sähköiset tietokannat ja oppimisympäristöt (Moodle)

Opetusmenetelmät

Opetusmenetelmät
• AC-kontaktit/luennot
• itsenäinen tiedonhaku
• videoidut asiantuntijapuheenvuorot Moodlessa (avautuvat näkyviin aloitustutoriaalin jälkeen)
• aktiivinen osallistuminen, yksin ja ryhmässä oppiminen
• sähköiset tietokannat ja oppimisympäristöt (Moodle)

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus 5 op --> n 135 h.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä T1-T2

Opiskelija
- Osaa analysoida digitaalisten työympäristöjen ja erityisesti alustatalouden tarjoamia mahdollisuuksia organisaation kehittämisessä
- Osaa digitaalisiin työympäristöihin liittyvät verkostovaikutukset
- Osaa digitaalisten työympäristöjen ja alustatalouden kehittämisen eri muodot eli arkkitehtuurit.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä H3-H4

Opiskelija
- Osaa analysoida, arvioida ja edistää digitaalisten työympäristöjen ja erityisesti alustatalouden tarjoamien mahdollisuuksien hyödyntämistä organisaation kehittämisessä.
- Osaa itsenäisesti ja yhteistyössä muiden kanssa analysoida digitaalisiin työympäristöihin liittyviä verkostovaikutuksia
- Osaa kehittää monipuolisesti digitaalisten työympäristöjen ja alustatalouden eri muotoja.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen K5

Opiskelija
- Osaa itsenäisesti ja luovasti analysoida, arvioida, johtaa ja kehittää digitaalisten työympäristöjen ja erityisesti alustatalouden tarjoamien mahdollisuuksien hyödyntämistä organisaation kehittämisessä
- Osaa analysoida ja arvioida itsenäisesti, luovasti ja yhteistyössä muiden kanssa digitaalisiin työympäristöihin liittyviä verkostovaikutuksia
- Osaa itsenäisesti, luovasti ja monipuolisesti johtaa digitaalisten työympäristöjen ja alustatalouden eri muotoja.

Esitietovaatimukset

NULL

Lisätiedot

Suoritusvaatimukset:
1. Ryhmän yhteinen essee
• Oppimistehtävä laaditaanryhmätyönä.
• Osallistuminen AC-kontaktitunneille, yhteisen oppimistehtävän tiedonhankintaan ja yhteisen esseen kirjoittamiseen.
• Essee kirjoitetaan G SUITE-ympäristössä. Yksi kunkin pienryhmän opiskelijoista perustaa G SUITE:een kirjoitusalustan sekä keskusteluryhmän ja kutsuu näihin ryhmänsä jäsenet + oman ryhmänsä opettajan.
• Opettajat ohjaavat keskusteluryhmässä prosessin aikana kerran viikossa.
• Esseen pituus noin 15 sivua.
• Tutkimuksiin ja tutkimusartikkeleihin perustuvia lähteitä väh. 3 kpl/opiskelija. 1/3 lähteistä pitää olla kansainvälisiä Journal-lähteitä.
•Ryhmän tuutor-opettajan laadullinen palaute digitaalisen esityksen yhteydessä.
• Esseen palautus Moodleen viimeistään 22.2.2020
2. Ryhmän itse vapaasti valitsema digitaalinen esitys laaditun esseen keskeisistä sisällöistä.
• Kaikki ryhmän jäsenet osallistuvat esityksen valmistamiseen.
• Tuutor-opettajan laadullinen palaute päättöesityksen yhteydessä.
• Digi-esityksen palautus Moodleen viimeistään 24.2.2020.
3. Ryhmänä tehtävä laadullinen arviointi (vertaisarviointi) toisen ryhmän digi-esityksistä
• palautetaan Moodleen (keskustelualue), palautus 10.3.2020 mennessä

Siirry alkuun