Digitaalinen alustatalous (5op)
Toteutuksen tunnus: R301YH13OJ-18002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 11.11.2019 - 31.12.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 20.01.2020 - 24.02.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Ylempi AMK-koulutus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 30
- Koulutus
- Digiajan palvelujohtaminen (R301YH)
- Opettajat
- Esa Jauhola
- Maarit Tihinen
- Vastuuopettaja
- Maarit Tihinen
- Ryhmät
-
R31YH19SDigiajan palvelujohtaminen (ylempi AMK) Rovaniemi syksy 2019
-
R59YH19SDigiajan palvelujohtaminen (ylempi AMK) Rovaniemi syksy 2019
-
R72YH19SDigiajan palvelujohtaminen (ylempi AMK) Rovaniemi syksy 2019
-
R81YH19SDigiajan palvelujohtaminen (ylempi AMK) Rovaniemi syksy 2019
-
R64YH19SDigiajan palvelujohtaminen (ylempi AMK) Rovaniemi syksy 2019
- Opintojakso
- R301YH13OJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa analysoida, arvioida, johtaa ja kehittää digitaalisten työympäristöjen ja erityisesti alustatalouden tarjoamia mahdollisuuksia organisaation kehittämisessä. Opiskelija osaa digitaalisiin työympäristöihin liittyvät verkostovaikutukset. Opiskelija osaa digitaalisten työympäristöjen ja alustatalouden kehittämisen eri muodot eli arkkitehtuurit.
Sisältö
- Alustatalouden käsitteet ja ulottuvuudet
- Verkostoituminen alustataloudessa, mahdollisuudet ja haasteet
- Alustatalouden kehittämisen eri muodot kansallisesti ja kansainvälisesti.
Aika ja paikka
AC + Flinga
Oppimateriaalit
• itsenäinen tiedonhaku
• videoidut asiantuntijapuheenvuorot Moodlessa (avautuvat näkyviin aloitustutoriaalin jälkeen)
• sähköiset tietokannat ja oppimisympäristöt (Moodle)
Opetusmenetelmät
Opetusmenetelmät
• AC-kontaktit/luennot
• itsenäinen tiedonhaku
• videoidut asiantuntijapuheenvuorot Moodlessa (avautuvat näkyviin aloitustutoriaalin jälkeen)
• aktiivinen osallistuminen, yksin ja ryhmässä oppiminen
• sähköiset tietokannat ja oppimisympäristöt (Moodle)
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus 5 op --> n 135 h.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä T1-T2
Opiskelija
- Osaa analysoida digitaalisten työympäristöjen ja erityisesti alustatalouden tarjoamia mahdollisuuksia organisaation kehittämisessä
- Osaa digitaalisiin työympäristöihin liittyvät verkostovaikutukset
- Osaa digitaalisten työympäristöjen ja alustatalouden kehittämisen eri muodot eli arkkitehtuurit.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä H3-H4
Opiskelija
- Osaa analysoida, arvioida ja edistää digitaalisten työympäristöjen ja erityisesti alustatalouden tarjoamien mahdollisuuksien hyödyntämistä organisaation kehittämisessä.
- Osaa itsenäisesti ja yhteistyössä muiden kanssa analysoida digitaalisiin työympäristöihin liittyviä verkostovaikutuksia
- Osaa kehittää monipuolisesti digitaalisten työympäristöjen ja alustatalouden eri muotoja.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen K5
Opiskelija
- Osaa itsenäisesti ja luovasti analysoida, arvioida, johtaa ja kehittää digitaalisten työympäristöjen ja erityisesti alustatalouden tarjoamien mahdollisuuksien hyödyntämistä organisaation kehittämisessä
- Osaa analysoida ja arvioida itsenäisesti, luovasti ja yhteistyössä muiden kanssa digitaalisiin työympäristöihin liittyviä verkostovaikutuksia
- Osaa itsenäisesti, luovasti ja monipuolisesti johtaa digitaalisten työympäristöjen ja alustatalouden eri muotoja.
Esitietovaatimukset
NULL
Lisätiedot
Suoritusvaatimukset:
1. Ryhmän yhteinen essee
• Oppimistehtävä laaditaanryhmätyönä.
• Osallistuminen AC-kontaktitunneille, yhteisen oppimistehtävän tiedonhankintaan ja yhteisen esseen kirjoittamiseen.
• Essee kirjoitetaan G SUITE-ympäristössä. Yksi kunkin pienryhmän opiskelijoista perustaa G SUITE:een kirjoitusalustan sekä keskusteluryhmän ja kutsuu näihin ryhmänsä jäsenet + oman ryhmänsä opettajan.
• Opettajat ohjaavat keskusteluryhmässä prosessin aikana kerran viikossa.
• Esseen pituus noin 15 sivua.
• Tutkimuksiin ja tutkimusartikkeleihin perustuvia lähteitä väh. 3 kpl/opiskelija. 1/3 lähteistä pitää olla kansainvälisiä Journal-lähteitä.
•Ryhmän tuutor-opettajan laadullinen palaute digitaalisen esityksen yhteydessä.
• Esseen palautus Moodleen viimeistään 22.2.2020
2. Ryhmän itse vapaasti valitsema digitaalinen esitys laaditun esseen keskeisistä sisällöistä.
• Kaikki ryhmän jäsenet osallistuvat esityksen valmistamiseen.
• Tuutor-opettajan laadullinen palaute päättöesityksen yhteydessä.
• Digi-esityksen palautus Moodleen viimeistään 24.2.2020.
3. Ryhmänä tehtävä laadullinen arviointi (vertaisarviointi) toisen ryhmän digi-esityksistä
• palautetaan Moodleen (keskustelualue), palautus 10.3.2020 mennessä