Skip to main content

Development-oriented Thesis and Expert-level Communications (5cr)

Code: R81ML41OJ-19004

General information


Enrollment
11.11.2019 - 25.12.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 02.02.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Hospitality Management
Campus
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Tourism
Teachers
Sisko Häikiö
Matti Liimatta
Mervi Angeria
Teacher in charge
Mervi Angeria
Course
R81ML41OJ

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso koostuu seuraavista sisältöosioista:
- Kehittämistyön periaatteet ja kehittävän opinnäytetyön osa-alueet
- Tehokas tiedonhaku aihepiiristä, oman opinnäytetyön aiheeseen soveltuvan tiedon hankinta, käsittely ja arviointi
- Asiantuntijaviestintä ammattialasta ja aiheesta eri viestintäkeinoja hyödyntäen
- Työelämän kehittämistarpeiden (ongelmien, ilmiöiden, haasteiden) tunnistaminen ja jäsentäminen, oman opinnäytetyön aiheen jäsentäminen ja esittäminen

Objective

Tieto puuttuu

Content

Tieto puuttuu

Location and time

Opintojakso toteutetaan virtuaalisena verkkototeutuksena Adobe Connectissa ja Moodlessa neljästi lukuvuodessa: syys-, tammi-, huhti- ja kesäkuussa. Opintojakso liittyy kiinteästi opinnäytetyöhön, minkä vuoksi on suositeltavaa, että opintojaksolle osallistutaan siinä vaiheessa, kun oman opinnäytetyön aloittaminen on ajankohtaista.
Opintojakson aloitusinfo on tiistaina 10.12. klo 13-14 AC:ssa.

Materials

- Angeria, M., Häikiö, S. & Liimatta, M. 2016. Kehittävä ja kehittyvä restonomin opinnäytetyö. Lumen 2/2016. Viitattu 4.9.2017 https://blogi.eoppimispalvelut.fi/lumenlehti/2016/09/29/kehittava-ja-kehittyva-restonomin-opinnaytetyo/.
- Angeria, M. & Liimatta, M. Työelämää kehittävät opinnäytetyöt. Teoksessa K. Koivunen (toim.) Olemme talenttia. Tarinoita matkailuosaamisen kehittämisestä työelämän ja koulutuksen kohtaamispisteissä. Lapin ammattikorkeakoulun julkaisuja 2017: 1, 36-40. Viitattu 4.9.2017 http://www.lapinamk.fi/loader.aspx?id=55a3f0d5-40b7-4b85-b008-8eb947c4f690.
- Moilanen, T. Ojasalo, K. & Ritalahti, J. 2014 tai 2009. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro. (osaamistestin materiaali)
- Lisäksi lukumateriaalia, joka on ilmoitettu Moodlessa.

Teaching methods

Opintojaksossa on sekä itsenäistä että ryhmätyöskentelyä. Opintojaksoon sisältyy ennakkotehtävä, nauhoitettuja luentoja, lukumateriaaleja, oppimistehtäviä sekä ryhmä- ja ohjauskeskusteluja. Toteutuksessa korostuvat opiskelijan itsensä johtaminen ja ajan hallinta sekä vertaisoppiminen. Oppimista ja osaamisen kehittymistä ohjataan ohjauskeskusteluissa sekä oppimistehtävistä annettavien palautteiden avulla.

Exam schedules

Osaamistesti suoritetaan Moodlessa annettuna ajankohtana.

Completion alternatives

Opintojakso korvaa R801M28B Opinnäytetyön menetelmäosaaminen -opintojakson.

Student workload

Opintojakson laajuus on 5 op eli noin 130 tuntia työtä, joka on pääosin opiskelijan itsenäistä työskentelyä.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tieto puuttuu

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3)
Opiskelija osaa analysoida ja soveltaa kehittämistyön ja kehittävän opinnäytetyön periaatteita ja osa-alueita.
Opiskelija osaa hankkia ja käsitellä aiheeseen soveltuvaa tietoa erilaisista kirjallisista ja sähköisistä lähteistä sekä arvioida tiedon luotettavuutta. Opiskelija osaa kuvata ja jäsentää työelämän ongelmia, haasteita ja ilmiöitä. Opiskelija osaa viestiä ammattialasta ja aiheesta ja käyttää eri viestintäkeinoja eri kohderyhmille.
Hyvä (4)
Opiskelija osaa analysoida ja arvioida kehittämistyön ja kehittävän opinnäytetyön periaatteita ja osa-alueita kattavasti sekä esittää ratkaisu- ja kehittämisehdotuksia. Opiskelija osaa hankkia ja käsitellä aiheeseen soveltuvaa tietoa erilaisista kirjallisista ja sähköisistä lähteistä monipuolisesti sekä arvioida tiedon luotettavuutta perustellusti. Opiskelija osaa kuvata ja jäsentää työelämän ongelmia, haasteita ja ilmiöitä perustellusti. Opiskelija osaa viestiä ammattialasta ja aiheesta ja käyttää eri viestintäkeinoja selkeästi ja luotettavasti eri kohderyhmille.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida ja arvioida kehittämistyön ja kehittävän opinnäytetyön periaatteita ja osa-alueita kattavasti ja monipuolisesti sekä esittää perusteluja ratkaisu- ja kehittämisehdotuksia. Opiskelija osaa hankkia ja käsitellä aiheeseen soveltuvaa tietoa erilaisista kirjallisista ja sähköisistä lähteistä monipuolisesti ja kattavasti sekä arvioida tiedon luotettavuutta perustellusti ja kriittisesti. Opiskelija osaa kuvata ja jäsentää työelämän ongelmia, haasteita ja ilmiöitä perustellusti ja innovatiivisesti. Opiskelija osaa viestiä ammattialasta ja aiheesta ja käyttää eri viestintäkeinoja asiantuntevasti, selkeästi ja luotettavasti eri kohderyhmille.

Qualifications

NULL

Further information

Opiskelijoita ohjataan käyttämään videokameraa AC:n verkkokeskusteluissa.

Go back to top of page