Skip to main content

Managing the Customer Experience (15cr)

Code: R81ML44OJ-18002

General information


Enrollment
05.10.2020 - 05.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.01.2021 - 31.03.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
15 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
15 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Hospitality Management
Campus
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Tourism
Teachers
Tuija Kuisma
Outi Kähkönen
Jenni Pyhäjärvi
Teacher in charge
Outi Kähkönen
Course
R81ML44OJ

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakson sisältöteemat ovat:
Asiakaskokemuksen johtaminen liiketoimintakonseptissa.
Digitaalisen toimintaympäristön merkitys ja mahdollisuudet menestyvässä matkailuliiketoiminnassa­.
Asiakkuuksien johtaminen ja hallinta palveluprosessissa.
Palvelun jakelu ja myynti.
Service Dominant Logic - asiakaselämyksen johtaminen asiakaskokemukseksi.

Objective

Tieto puuttuu

Content

Tieto puuttuu

Materials

Monimuotoiset aineistot sekä oppimista tukevat digitaaliset ympäristöt.
Suositeltava lisämateriaali
Filenius, Marko.. Digitaalinen asiakaskokemus: menesty monikanavaisessa liiketoiminnassa
https://www.ellibslibrary.com/book/978-952-291-127-8
Belinda Gerdit, Kari Korkiakoski. Ylivoimainen asiakaskokemus: työkalupakki
https://www.ellibslibrary.com/book/9789521427855

Teaching methods

Pääosin verkkototeutus, jossa on lähikontaktijakso maaliskuussa Rovaniemellä (Arctic Design Week).
Toteutus on monimuotoinen: verkkopedagogiikana toteutamme flipped learningia, introluentoja, ohjausta ja valmennusta niin opettajien, vierailijan kuin vertaisten toimesta. Osaamisen vahvistumista tuetaan ryhmä- ja yksilötehtävin, harjoituksin, tentin sekä oppimisprojektin muodossa.

Employer connections

Opintojakso on integroitu elinkeinoelämän toimeksiantoon sekä tapahtumaan.

Exam schedules

Osaamisen näytöt ja tuotokset ovat:
I osio) Tietoperusta (5 op):
1. Lukupaketti ja reaktiopaperi (vertaisarviointi) (Hyväksytty, täydennettävä).
2. Moodle-tentti (monivalinta sekä avoin kysymys). (Kiitettävä 5 - Hylätty 0).
II osio) Harjoitukset/Työpajat (5 op, hyväksytty/hylätty):
6 työpajaa, joista täytyy tehdä vähintään 5 (hyväksytty/hylätty).
III osio) Oppimisprojekti (5 op):
1. xxxx (Kiitettävä 5 - Hylätty 0) sekä itse- ja vertaisarviointi
TAI
2. Opinnollistaminen, Case: Opiskelijan oman organisaation asiakaskokemuksen johtaminen (Kiitettävä 5 - Hylätty 0)

Student workload

Oppiminen rytmittyy kolmeen osioon, jotka selkeyttävät laajaa kokonaisuutta sekä mahdollistavat oppimista pedagogisesti eri tavoin.
Osion I tietoperusta toimii tiedon ja laajasti jokaisen kompetenssin kivijalkana.
Osion II harjoitukset tukevat ammatillisuutta, vastuullisuutta sekä kansainvälisyysosaamista sekä vieraanvaraisuusosaamista.
Osion III oppimisprojekti tukee erityisesti innovaatio-osaamista.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tieto puuttuu

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3)
Opiskelija osaa kuvata asiakaskokemuksen johtamista. Hän osaa suunnitella ja soveltaa matkailun markkinointia ja myyntiä eri kohderyhmille. Hän osaa hyödyntää digitaalisen toimintaympäristön työvälineitä ja ratkaisuja asiakaskokemuksen johtamisessa.
Hyvä (4)
Opiskelija osaa kuvata asiakaskokemuksen monipuolisesti. Hän osaa suunnitella ja soveltaa matkailun markkinointia ja myyntiä monipuolisesti eri kohderyhmille. Hän osaa hyödyntää digitaalisen toimintaympäristön työvälineitä ja ratkaisuja monipuolisesti asiakaskokemuksen johtamisessa.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kuvata ja analysoida asiakaskokemuksen johtamista monipuolisesti ja perustellusti. Hän osaa suunnitella ja soveltaa matkailun markkinointia ja myyntiä innovatiivisesti eri kohderyhmille. Hän osaa hyödyntää digitaalisen toimintaympäristön työvälineitä ja ratkaisuja innovatiivisesti asiakaskokemuksen johtamisessa.

Go back to top of page