Lämpöoppi (5op)
Toteutuksen tunnus: R501RL91OJ-18002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 11.11.2019 - 31.01.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 13.01.2020 - 29.04.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Insinöörikoulutus, rakennus- ja yhdyskuntatekniikka
- Toimipiste
- Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus
- Opettajat
- Jouko Teeriaho
- Vastuuopettaja
- Petri Kuisma
- Ryhmät
-
R51R18SRakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2018
- Opintojakso
- R501RL91OJ
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opetus 4 h viikossa koko kevätlukukauden ajan
Tavoitteet
Opiskelija tuntee lämpöopin peruskäsitteitä ja teknisten prosessien yleisiä lainalaisuuksia.
Sisältö
Lämpötila ja sen mittaaminen. Lämpöenergia. Lämpötaselaskut. Lämmön siirtymistavat. Lämpöopin pääsäännöt.
Lämpövoima- ja jäähdytyskoneet. Ilman kosteus ja ilmastointi
Aika ja paikka
kevätlukukausi 2020 LapinAMK:n Rantavitikan kampus
Oppimateriaalit
oppimateriaali Moodlessa
Opetusmenetelmät
Luennot ja laskuharjoitukset.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan työmäärä 133 h, josta lähiopetusta 50 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arvosana
Arvosanan kuvaus, kun arvioidaan teknisten järjestelmien ja työmenetelmien osaamista, töiden johdonmukaista tekemistä, teoreettisia tietoja ja raportointitaitoja
Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.
Esitietovaatimukset
NULL