Siirry suoraan sisältöön

Maanmittausalan sovellusohjelmat (5op)

Toteutuksen tunnus: R501ML25OJ-19005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.11.2019 - 31.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2020 - 31.05.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, maanmittaustekniikka
Toimipiste
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Opetuskielet
suomi
Paikat
1 - 50
Koulutus
Maanmittaustekniikan koulutus
Opettajat
Tommi Uusimäki
Vastuuopettaja
Jaakko Lampinen
Ryhmät
RA51M19S
Maanmittaustekniikan koulutus (monimuoto-opiskelu) Rovaniemi syksy 2019
Opintojakso
R501ML25OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojaksolla opiskelija oppii hyödyntämään kartan teossa tarvittavia sovellusohjelmia.
Opiskelija osaa Autocad- ja 3DWin perusteet sekä pystyy hyödyntämään kyseisiä ohjelmia kartta-tuotannossa ja tuottamaan valmiita kartta-dokumentteja.
Opintojakson teemoja ovat:
- Autocad

- 3D-Win

- Tiedostojen formaatit

- Tiedostojen siirrot sovellusten välillä
Opintojakso integroidaan lukukauden projektiin

Sisältö

Tieto puuttuu

Aika ja paikka

6.1.2020- 30.4.2020

Oppimateriaalit

Autocad ja 3Dwin ohjelmien opetusmateriaalit.
Internetistä löytyvät materiaalit
Erilliset ohjeet harjoituskohtaisesti
Ohje videot

Opetusmenetelmät

AC-opetustila (Monimuoto-opiskelu), Demoilut/tekemällä oppii. Opintojakso tukee lukukauden projektia ( kartan tuottaminen)
Oppimistehtävänä on oppia AutoCad- ja 3Dwin- ohjelmien peruskäyttö, jotka toteutetaan harjoitusten kautta.
Opiskelijan ohjaus tapahtuu kontaktitunnilla ja tarvittaessa sähköisten järjestelmien avulla, joka yksilö tai ryhmä ohjauksena.
Palautetta opiskelija saa suoraan kontaktitunnilla harjoitusten edetessä, sähköisten järjestelmien kautta ja opintojakson lopussa kokonaispalautteen.
Oppimisympäristönä toimii AC-luokka ja opiskelijoiden koti tai muu vastaava tila.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun