Siirry suoraan sisältöön

Muuttuva pohjoinen toimintaympäristö (5op)

Toteutuksen tunnus: Y9992AOJ-19004

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
03.09.2019 - 02.10.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 30
Koulutus
Digiajan palvelujohtaminen (R301YH)
Opettajat
Outi Mattila
Jari Sarja
Outi Hyry-Honka
Maarit Tihinen
Jussi Soppela
Vastuuopettaja
Maarit Tihinen
Ryhmät
R31YH19S
Digiajan palvelujohtaminen (ylempi AMK) Rovaniemi syksy 2019
R59YH19S
Digiajan palvelujohtaminen (ylempi AMK) Rovaniemi syksy 2019
R72YH19S
Digiajan palvelujohtaminen (ylempi AMK) Rovaniemi syksy 2019
R81YH19S
Digiajan palvelujohtaminen (ylempi AMK) Rovaniemi syksy 2019
R64YH19S
Digiajan palvelujohtaminen (ylempi AMK) Rovaniemi syksy 2019
Opintojakso
Y9992AOJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa arvioida monipuolisesti ympäristöä, ympäristön reunaehtoja ja pohjoisen alueen olosuhteita sekä liittää ne osaksi yksilöiden, yhteisöjen ja alueiden turvallisuutta. Opiskelija ymmärtää alansa toimintaedellytyksiin vaikuttavia globaaleja, alueellisia ja paikallisia muutostekijöitä toimintaympäristössään. Hän osaa analysoida toimintaympäristön muutosten vaikutuksia ja yhdistää eri toimialojen ennakointitietoa työelämän kehittämistehtävissä. Opiskelija osaa arvioida ihmisen ja ympäristön välistä suhdetta sekä sitä määrittäviä tekijöitä ja vaikutuksia ihmisen kokemuksellisuuden, kulttuurin ja vastuullisuuden näkökulmasta. Opiskelija osaa hyödyntää monialaista tietoa ja menetelmiä, jotka tukevat ihmisten osallisuutta ja hyvinvointia, yhteistyöverkostoja ja alueellisia kehittämistarpeita. Opiskelija osaa ennakoida pohjoisen alueen ympäristön ja väestön tulevaisuutta sekä haasteita alansa asiantuntijuuden näkökulmasta.

Sisältö

- pohjoinen ympäristö ja olosuhteet
- toimintaympäristön muutokset
- ihmisen ja ympäristön välinen suhde
- pohjoisten toimintaympäristöjen tulevaisuus

Oppimateriaalit

Tehtävä edellyttää itsenäistä tiedonhankintaa. Tiedonhankintaa tukeva asiantuntijamateriaali.

Opetusmenetelmät

Opintojaksoa ei voi hyväksilukea vaan se on kaikille pakollinen.
Verkossa toteutettavat yhteiset opinnot 3.9.2019: PBL-aloitustutoriaali
Verkossa toteutettavat yhteiset opinnot 2.10.2019: PBL-lopetustutoriaali
Ennakointitehtävä. Itsenäiseen tiedonhankintaan pohjautuva ryhmäessee ja digitaalinen esitys. G Suite tms. toimii ryhmäesseen kirjoitus- ja julkaisualustana sekä keskustelualustana.
Itse- ja vertaisarvioinnit

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä T1-T2

Opiskelija
- ymmärtää pohjoisen ympäristön erityspiirteet
- tiedostaa toimintaympäristössään tapahtuvat muutokset
- ymmärtää ihmisen ja ympäristön välisten suhteiden merkityksen
- tiedostaa pohjoisessa toimintaympäristössä tapahtuvat muutokset.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä H3-H4

Opiskelija
- yhdistää pohjoisen ympäristön erityispiirteet työhönsä
- ottaa huomioon ammatissaan toimintaympäristössä tapahtuvat muutokset
- ottaa huomioon ammatissaan ihmisten ja ympäristön välisiä suhteita
- analysoi työssään pohjoisessa toimintaympäristössä tapahtuvia muutoksia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä K5

Opiskelija
- soveltaa ja kehittää työyhteisöään huomioiden pohjoisen ympäristön erityspiirteet
- kehittää toimintaympäristöään huomioiden ympäristössä tapahtuvat muutokset
- yhdistää työssään monipuolisesti ja innovatiivisesti ympäristöön ja ihmisiin vaikuttavia tekijöitä
- ennakoi ja arvioi työssään pohjoisessa toimintaympäristössä tapahtuvia muutoksia.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun