Siirry suoraan sisältöön

Kehittämistoiminnan johtaminen (5op)

Toteutuksen tunnus: R31YL25OJ-19002

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
01.08.2019 - 22.10.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Toimipiste
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketoimintaosaamisen johtaminen
Opettajat
Maarit Tihinen
Vastuuopettaja
Maarit Tihinen
Ryhmät
R31YL18S
Liiketoimintaosaamisen johtaminen (ylempi AMK) Rovaniemi syksy 2018
Opintojakso
R31YL25OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija tuntee yrityksen tai työyhteisönsä strategiset verkostot ja osaa kehittää sidosryhmäyhteyksiä. Hän osaa ohjata työyhteisön muutosta ja huomioida kestävän kehityksen vaatimukset. Opiskelija tunnistaa työyhteisönsä toiminnot, osaa määritellä niiden kehittämistarpeita sekä suunnitella ja johtaa kehittämisen toteutuksen. Hän osaa soveltaa liiketalouden tutkimusmenetelmiä työyksikkönsä ammattikäytäntöjen kehittämiseen. Opiskelija osaa suunnitella kehittämistoiminnan tarvitsemat taloudelliset ja osaamisresurssit osana yrityksen tai yksikön muuta toimintaa.

Sisältö

- kehittämistyön ajankohtaiset menettelytavat
- kehittämistyö osana yrityksen laatujärjestelmää
- kestävä kehitys liiketoiminnassa
- kehittämishankkeen suunnittelun ja seurannan menetelmät ja työvälineet

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Opetusmenetelmät

Itsenäinen työskentely. Ennakkotehtävä annetusta aiheesta. Taustatiedon hankinta ohjeiden mukaan ja pohtivan esseen palauttaminen ennen lähipäiviä.
Lähiopetus ja ryhmätyöskentely Rovaniemellä tai lähiopetuksen korvaava itsenäinen tehtävä annetusta aiheesta. Toteutus sisältää kaksi lähiopetuspäivää syyskuussa 2019.
Verkko-opetus ja -ohjaus. Itsenäinen ja ryhmätyöskentely. Keskustelut ja raportointi verkkoalustalla. Työelämäsidonnaisen kehittämissuunnitelman laatiminen yksilötynä opintojakson tavoitteiden mukaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä T1-T2
Opiskelija analysoi työyhteisön kehittämistoiminnan nykytilaa sekä perustelee kehittämistarpeita. Hän suunnittelee kehittämistoimepiteitä tunnistaen tutkivan kehittämisen ja laadunhallinnan menetelmiä ja työvälineitä. Opiskelija analysoi ja tulkitsee ajankohtaisia kehittämistarpeita ja perustelee toimenpiteitä sekä laatii tasapainoisen ja johdonmukaisen, aiheen hallintaa osoittavan kehittämistehtävän, joka sisältää  johtopäätöksiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä H3-H4
Opiskelija analysoi ja tulkitsee työyhteisön kehittämistoiminnan nykytilaa sekä perustelee ja selittää kehittämistarpeita. Hän suunnittelee kehittämistoimepiteitä tunnistaen ja soveltaen tutkivan kehittämisen, laadunhallinnan ja kestävän kehityksen menetelmiä ja työvälineitä. Opiskelija analysoi ja tulkitsee ajankohtaisia kehittämistarpeita ja perustelee toimenpiteitä sekä laatii tasapainoisen ja johdonmukaisen, aiheen hyvää hallintaa osoittavan kehittämistehtävän, joka sisältää selkeitä ja luotettavia johtopäätöksiä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä K5
Opiskelija analysoi, tulkitsee ja suhteuttaa työyhteisön kehittämistoiminnan nykytilaa sekä perustelee ja selittää kehittämistarpeita. Hän suunnittelee kehittämistoimepiteitä tunnistaen ja soveltaen laajasti tutkivan kehittämisen, laadunhallinnan ja kestävän kehityksen menetelmiä ja työvälineitä. Opiskelija analysoi, tulkitsee ja ennakoi ajankohtaisia kehittämistarpeita ja perustelee hyvin toimenpiteitä sekä laatii tasapainoisen ja johdonmukaisen, aiheen erittäin hyvää hallintaa osoittavan kehittämistehtävän, joka sisältää selkeitä, luotettavia ja perusteltuja johtopäätöksiä.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun