Advanced Service Design Project/ Strategic Service Design (10cr)
Code: PAMA1690V24-3001
General information
- Enrollment
- 04.12.2024 - 24.02.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 24.02.2025 - 31.05.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 8 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Faculty of Art and Design
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 7 - 50
- Teachers
- Krista Korpikoski
- Reetta Kupari
- Course
- PAMA1690V24
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- liittää palvelumuotoilun osaksi yrityksen strategista suunnittelua
- liittää palvelumuotoilun laajempaan yhteiskunnalliseen ja kulttuuriseen kontekstiin
- hallita organisaation palveluekosysteemiä
- osaa tunnistaa palvelumuotoilun mahdollisuudet strategisen tason suunnittelussa
- katsoa palveluita kriittisestä näkökulmasta
- analysoida toimintaansa kestävän kehityksen ja eettisyyden näkökulmasta
Execution methods
Luentoja sekä ohjattua työskentelyä 70 h, itsenäistä projektityöskentelyä 200 h, opetusprofiili: hybridi3.
Accomplishment methods
Aktiivinen osallistuminen työskentelyyn sekä hyväksytysti suoritetut projektitehtävät, esitysmateriaalit sekä mahdolliset videot. Lisäksi kurssilla tehdään itsenäinen pohdintatehtävä/reflektointi (kirjallinen raportti) yhdestä tai kahdesta luentoteemasta kurssikirjallisuutta hyödyntäen.
Content
Opintojaksolla perehdytään ymmärtämään palveluiden muotoilua osana yrityksen toimintaa niin käytännön kuin strategisen osaamisen näkökulmasta. Palvelumuotoilu nähdään osana yhteiskunnallista ja kulttuurista muutosta. Projektiopinnoissa rakennetaan näkökulmaa, joka kattaa yrityksen muotoilustrategian luomisen ja siihen liittyvät toimenpiteet. Kurssi sisältää palvelumuotoiluprojektin, joka tehdään ryhmätyönä. Projektityötä tukevat kurssilla pidetyt teorialuennot ja kurssilla esitelty kirjallisuus.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Hylätty (0)
Suoritus on erittäin puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.
Välttävä ja tyydyttävä (1-2)
Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.
Assessment criteria, good (3)
Hyvä ja kiitettävä (3-4)
Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Asiasta on muodostunut kokonaiskuva, mutta siinä saattaa olla puutteita.
Assessment criteria, excellent (5)
Erinomainen (5)
Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.