E-Commerce Implementation (5cr)
Code: T31L106OJ-3001
General information
- Enrollment
- 01.10.2021 - 18.04.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 25.04.2022 - 27.05.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Bachelor of Business Administration, Business Economics T
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Ani Ruusila
- Mika Saloheimo
- Teacher in charge
- Mika Saloheimo
- Groups
-
TA31L21KBachelor of Business Administration, Business Economics, Tornio, Spring 2021
- Course
- T31L106OJ
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettuasi tunnistat verkkopalvelun teknisen perustan ja sen eri toiminnallisuudet. Tunnistat verkkopalvelun hyvän käyttäjäkokemuksen ja konversion periaatteet. Osaat tuottaa sisältöä verkkopalveluun ja lisätä myytäviä tuotteita sekä niiden kuvauksia verkkokauppaan. Tunnistat eri tapoja hankkia asiakkaita verkkokauppaan. Tunnistat verkkopalvelun toiminnan mittareita. Osaat käyttää verkkokaupan lisämyyntiä edistäviä toimintoja. Osaat hyödyntää asiakaspalveluun liittyviä toimintoja. Ymmärrät verkkopalvelun tietoturvaan liittyvät keskeiset asiat.
Accomplishment methods
Monimuoto-opetus
Content
* hakukoneoptimointi ja hakukonemainonta
* konversio ja konversio-optimointi
* web-analytiikan perusteet
Location and time
Ohjaus ja opetus verkko-opetusympäristöjen kautta pääsääntöisesti päivisin (9:00-11:30 aamupäivällä tai 12:15-15:30 iltapäivällä)
Lähiopetus alkaa viikolla 17 ja päättyy viikolla 20. Arvioinnit ja palaute 4 viikkoa tehtävien palauttamisesta. Opiskelija voi antaa opintojaksopalautetta viikon 22 loppuun mennessä.
Materials
Opintojaksolla hyödynnetään verkkokaupan toteutukseen liittyvää kirjallisuutta ja verkkoaineistoja. Osa oppimateriaalista on englanninkielistä. Lisäksi opintojakson opettajat tuottavat oppimateriaalia ja opiskelijat tuottavat yhteisesti oppimateriaalia. Oppimateriaalit tarkentuvat opintojakson alkaessa.
Oppimateriaalia on saatavilla opintojakson Moodlessa.
https://moz.com/beginners-guide-to-seo
https://www.mycashflow.fi/oppaat
https://www.paytrail.com/tietopankki
Google Digital Garagen tai Google Skillshopin aiheeseen liittyvät materiaalit
Hubspot Academyn aiheeseen liittyvät materiaalit.
Teaching methods
Lähiopetus verkossa: Adobe Connect, MS Teams ja muut verkkotyökalut.
WordPress- ja Woocommerce-järjestelmien käyttöharjoitukset oppimateriaalin ja ohjauksen avulla.
Googlen työkalujen käyttöharjoitukset oppimateriaalin ja ohjauksen avulla
Arvioitavien oppimistehtävien suorittaminen yksilönä tai ryhmässä.
Itsenäinen työskentely oppimistehtävien parissa.
Oppimistehtävien ohjaus säännöllisesti.
Oppimistehtävien tulosten esittely ja vertaispalautteen antaminen.
Ryhmätyöskentelyn ja tulosten itse- ja vertaisarviointi.
Employer connections
Opintojaksolla hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan työelämälähtöisiä toimeksiantoja ja oppimisprojektien aiheita.
Näitä toimeksiantoja voidaan saada AMK:n projekteista, AMK:n kumppanuussopimuksen piirissä olevilta organisaatioilta, alueen yrityksiltä ja AMK:n alumneilta.
Lisäksi hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan vierailevia asiantuntijoita.
Student workload
5 opintopistettä on n. 135 tuntia opiskelijan työtä.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tunnistat verkkopalvelun teknisen perustan keskeisiä osia. Tunnistat verkkopalvelun hyvän käyttäjäkokemuksen merkityksen ja sen ilmenemisen keskeisiä muotoja. Tunnistat konversion merkityksen ja sen ilmenemisen keskeisiä muotoja. Osaat tuottaa sisältöä verkkopalveluun. Osaat lisätä tuotteita verkkokauppaan ja laatia niille kuvauksia. Tunnistat erilaisia tapoja hankkia asiakkaita verkkokauppaan. Tunnistat verkkopalvelun toiminnan mittaamisen merkityksen ja joitain mittareita. Osaat käyttää joitain verkkokaupan lisämyyntiä edistäviä toimintoja. Tunnistat tietoturvan merkityksen liiketoiminnassa.
Assessment criteria, good (3)
Tunnistat verkkopalvelun teknisen perustan keskeisimmät osat käytännöllisellä tavalla. Tunnistat verkkopalvelun hyvän käyttäjäkokemuksen keskeisimmät periaatteet ja osaat soveltaa niitä jossain määrin käytännössä. Tunnistat konversion keskeisimmät periaatteet ja osaa soveltaa niitä jossain määrin käytännössä.Osaat tuottaa selkeää sisältöä verkkopalveluun. Osaat lisätä tuotteita verkkokauppaan ja laatia niille selkeitä kuvauksia. Tunnistat erilaisia tapoja hankkia asiakkaita verkkokauppaan ja ymmärrät niiden keskeisiä toimintaperiaatteita. Tunnistat verkkopalvelun toiminnassa käytettyjä keskeisiä mittareita kattavasti ja joiltain osin käytännöllisesti. Osaat käyttää verkkokaupan lisämyyntiä edistäviä toimintoja. Tunnistat verkkopalvelun yleisimmät tietoturvariskit.
Assessment criteria, excellent (5)
Tunnistat verkkopalvelun teknisen perustan kattavasti ja käytännöllisellä tavalla. Tunnistat verkkopalvelun hyvän käyttäjäkokemuksen periaatteet ja osaat soveltaa niitä käytännössä. Tunnistat konversion periaatteet ja osaat soveltaa niitä käytännössä. Osaat tuottaa laadukasta sisältöä verkkopalveluun. Osaat lisätä virheettömästi tuotteita verkkokauppaan ja laatia niille myyntiä edistäviä kuvauksia. Tunnistat erilaisia tapoja hankkia asiakkaita verkkokauppaan ja näiden tapojen toimintaperiaatteet käytännöllisesti. Tunnistat verkkopalvelun toiminnassa käytetyt mittarit kattavasti ja käytännöllisesti. Osaat käyttää verkkokaupan lisämyyntiä edistäviä toimintoja virheettömästi. Tunnistat kattavasti verkkopalvelun tietoturvariskejä.
Further information
EDELTÄVÄT OPINNOT (SUOSITUS)
Työvälineosaaminen
Visuaalinen osaaminen 1: kuva
Asiakaskokemuksen kehittäminen