Skip to main content

Game Engines (5cr)

Code: R504TL27OJ-19003

General information


Enrollment
19.03.2021 - 13.09.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
20.09.2021 - 15.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Bachelor of Engineering, Information Technology
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Information and Communication Technology
Teachers
Petri Hannula
Teacher in charge
Petri Hannula
Scheduling groups
ryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
ryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
ryhmä 1
ryhmä 2
Course
R504TL27OJ

Evaluation scale

H-5

Objective

Opiskelija osaa takaisinkytketyn säätöjärjestelmän toimintaperiaatteen ja sen teoreettisen hallinnan aika- ja taajuustasossa.

Content

Tieto puuttuu

Materials

Tällä opintojaksolla on käytössä pelimoottoreista Unity.

Unity3d pelimootorin dokumentaatio, verkkomateriaalit ja sähköiset lähteet.
Opintojaksolla käytetään Unity ja UnrealEngine-pelimoottoreita. Käytössä on Unityn ja UnrealEnginen oma dokumentaatio sekä tutoriaalivideot.
McCaffrey, M. (2017). Unreal engine VR cookbook: Developing virtual reality with UE4. Boston: Addison-Wesley.
Sanders, A. (2017). An introduction to Unreal Engine 4. Boca Raton, FL: CRC Press.

Teaching methods

Tällä opintojaksolla on käytössä pelimoottoreista Unity.

Harjoitukset, työpajat ja projekti. Opiskelijat voivat osan harjoituksista suorittaa yksilö, tai ryhmätöinä. Opintojaksolla on käytössä opetuksessa videot, joiden kautta valtaosa teoriasisällöstä ja harjoituksista jaetaan. Opiskelijoilla on käytössään moodle työtila, jonka kautta videot, harjoitustehtävät ja harjoitustehtävien palauttaminen ( oppimispäiväkirja ) järjestetään. Opintojaksolla ei ole esitieto vaatimuksia. Opintojakso integroituu osaksi Sulautettujen järjestelmien kiertotalouspeliohjelmistoprojektia, jonka kautta opintojakson projektitehtävänanto tulee.

Employer connections

Projektin aihe etsitään paikallisen elinkeinoelämän piiristä.

Exam schedules

Harjoitustyöt ja oppimispäiväkirja ovat palautettavissa opintojakson ajan. Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tieto puuttuu

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3)
Opiskelija tekee pelikehityksen oppimistehtävät itsenäisesti. Opiskelija osaa hyödyntää pelimoottorin keskeisiä ominaisuuksia. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee pelikehityksen oppimistehtävät itsenäisesti ja osaa hyödyntää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia soveltaen tietoa eri lähteistä. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee pelikehityksen oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti soveltaen osoittamalla kykyä soveltaa haastavampia tekniikoita omiin peliprojekteihinsa. Pelien käytettävyys, visuaalisuus, toimivuus sekä tekeminen ovat korkealaatuisia.

Qualifications

NULL

Further information

Kyseessä on käytännönläheinen opintojakso. Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan arvosana muodostuu palautettujen harjoitustöiden laatuun ja määrään ( Painotus laadussa ) perustuen. Lisäksi näyttöpäivän arvosanalla on vaikutus arvosanaan.

Go back to top of page