Siirry suoraan sisältöön

Varhaiskasvatus ja lapsen kehityksen ja oppimisen tuki (5op)

Toteutuksen tunnus: K701SL47OJ-19006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
19.03.2021 - 16.08.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
23.08.2021 - 17.10.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
​Sosionomikoulutus
Toimipiste
Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
Sosiaalialan koulutus, Kemi
Opettajat
Kirsi Poikajärvi
Vastuuopettaja
Sari Leppälä
Ryhmät
KA71S20K
Sosionomikoulutus (monimuoto-opiskelu) Kemi kevät 2020
KA71S20K1
Sosiaalialan koulutus
KA71S20K2
Sosiaalialan koulutus
Opintojakso
K701SL47OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Osaamistavoitteet:
Opiskelija
- tuntee suomalaisen varhaiskasvatuksen tehtävät, tavoitteet ja toimintamuodot
- tietää ja tunnistaa lapsen kasvun ja kehityksen lähtökohdat sekä kehityksen ja oppimisen tuen tarpeet
- osaa kuvata kehityksen ja oppimisen tuen palvelujärjestelmät
- osaa tukea lasta ja perheitä vanhempien kanssa tehtävän yhteistyön periaatteet huomioiden
Sisältö:
- varhaiskasvatusjärjestelmä ja sitä ohjaava lainsäädäntö
- varhaiskasvatusympäristöt ja - toimintakulttuuri
- yhteistyö vanhempien kanssa
- moniammatillinen yhteistyö
- lapsen kehityksen ja oppimisen tuki

Sisältö

- varhaiskasvatusjärjestelmä ja sitä ohjaava lainsäädäntö - lainsäädäntöön linkki luentorungossa

- varhaiskasvatusympäristöt ja - toimintakulttuuri
- yhteistyö vanhempien kanssa - sisältää Lapset puheeksi- tehtävän

- moniammatillinen yhteistyö
- lapsen kehityksen ja oppimisen tuki - sisältää lapsen ikäkauden mukaiseen kehitykseen perehtymisen

Aika ja paikka

Kemi Kosmos syksy 2021
01.08.2021 17.10.2021

Opetusmenetelmät

Luennot, itsenäinen työskentely, pienryhmätyöskentely, mahdollisesti asiantuntijavierailijat, oppimiskeskustelut.

Opetusmenetelmät tarkentuvat syksyllä 2021 koronatilanteen mukaan.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

- Osallistuminen luennoille ja kaksi oppimistehtävää
- Oppimistehtävä 1. tapahtuu yksin tai pienessä ryhmässä. arvioidaan hyväksytty-hylätty
- Oppimistehtävä 2. arvioidaan numeraalisesti 0-5.
- Havainnointitehtävä huomioidaan suorituksena kokonaisarvioinnissa

Oppimistehtävien tarkemmat kuvaukset löytyvät Moodlesta opintojakson alkaessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa opiskelijan työnä 135 tuntia

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1-2):
Opiskelija osoittaa perehtyneensä sisältöalueisiin ja aineistoihin, mutta suppeasti, luettelomaisesti, suorina lainauksina tai referaattina. Osaamistavoitteet toteutuvat jossain määrin.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3-4):
Opiskelija osoittaa perehtyneensä sisältöalueisiin ja aineistoihin hyvin. Osaamistavoitteet toteutuvat hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5):
Opiskelija osoittaa perehtyneensä sisältöalueisiin ja aineistoihin erinomaisesti. Osaamistavoitteet toteutuvat erinomaisesti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hylätty (0):
Opiskelija osoittaa perehtyneensä sisältöalueisiin ja aineistoihin hyvin vähän. Osaamistavoitteet eivät toteudu.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun