Orientation to Tourism Studies (5cr)
Code: MATR101-3001
General information
- Enrollment
- 02.07.2020 - 08.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.09.2020 - 21.09.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Bachelor of Hospitality Management
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Heidi Minkkinen
- Minna Sipponen
- Tuija Kuisma
- Minna Väyrynen
- Heidi Kaihua
- Teacher in charge
- Minna Sipponen
- Scheduling groups
- harjoitusryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- harjoitusryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Harjoitusryhmä 3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- harjoitusryhmä 1
- harjoitusryhmä 2
- Harjoitusryhmä 3
- Course
- MATR101
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ossa
- tunnistaa restonomikoulutuksen tavoitteet ja suunnitella omia opintojaan, oppimistaan ja osaamisen kehittymistään
- toimia aktiivisena ja vastuullisena oppijana itsenäisesti ja muiden kanssa
- käyttää Lapin AMKissa käytössä olevia opiskelun työvälineitä
- käyttää asiatyyliä opiskelukirjoitteissa
- hankkia tietoa ja hyödyntää hankkimaansa tietoa.
Accomplishment methods
Virtuaalinen orientaatiopaketti (hyväksytty)
Työvälineohjelmat raportissa (hyväksytty)
Informaatiolukutaito raportissa (hyväksytty)
Asiatyyli raportissa (hyväksytty)
Content
- Opiskelun työvälineet
- Opiskelutaidot korkeakoulussa
- Tiedonhaku (tiedonhaku kotimaisista tietokannoista, lähdekritiikki, plagiointi)
- Kirjoittaminen restonomiopinnoissa, lähdeviitteet
Location and time
1.9. - 21.9.2020
Materials
Alakoski, L, Tikkanen, I & Vankka, M. (toim.) Vieraanvaraisuus, vieraanvaraisuusala ja vieraanvaraisuusalan liiketoiminnan johtaminen - käsitteet ja sisältö. 2020. Laurea-ammattikorkeakoulu 2020.
https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/327372/Laurea%20julkaisut%20132.pdf?sequence=2&isAllowed=y
Muu opintojaksolla ilmoitettava materiaali.
Teaching methods
Opintojakso sisältää opiskelua itsenäisesti ennen koulun alkua (ennakkotehtävä osio Moodlessa) ja ryhmässä erilaisin pedagogisin menetelmin: työpajat, raportti, luennot ja ohjaus.
Employer connections
Opintojaksolla opiskelija aloittaa ammatti-identiteetin kehittämisen.
Raportissa ja alumniluennoilla tulee esille työelämäläheisyys.
Student workload
5 opintopistettä eli 133 tuntia opiskelijan työtä.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty
Opiskelija tietää restonomikoulutuksen tavoitteet ja osaa arvioida ja kehittää osaamistaan ja oppimistapojaan. Opiskelija osaa toimia aktiivisena ja vastuullisena oppijana itsenäisesti ja muiden kanssa. Opiskelija osaa hankkia ja hyödyntää hankkimaansa tietoa. Opiskelija osaa käyttää korkeakouluopiskelussa tarvittavia työvälineitä ja asiatyyliä opiskelukirjoitteissa.
Hylätty
Opiskelija ei tunne restonomikoulutuksen tavoitteita eikä osaa arvioida tai kehittää osaamistaan ja oppimistapojaan. Opiskelija ei osaa toimia aktiivisena ja vastuullisena oppijana itsenäisesti ja muiden kanssa. Opiskelija ei osaa hankkia tietoa tai hyödyntää hankkimaansa tietoa. Opiskelija ei osaa hyödyntää opiskelun sähköisiä työvälineitä eikä osaa käyttää asiatyyliä opiskelukirjoitteissa.