Skip to main content

Basics of Interdisciplinary Case Management in Social and Health Care (5cr)

Code: KE71A1-3001

General information


Enrollment
02.12.2019 - 31.12.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 31.07.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Social Services
Campus
Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
Teaching languages
Finnish
Teachers
Seija Järvi
Teacher in charge
Merja Hjulberg
Course
KE71A1

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson osaamistavoitteet

Erikoistuja

1. Osaa toimia sosiaali- ja terveysalan arvojen ja eettisten ohjeiden mukaan ja edistää hyvinvointia ja terveyttä sekä sosiaalisten oikeuksien toteutumista asiakas- ja palveluohjauksessa
2. Osaa soveltaa asiakas- ja palveluohjauksen teoriaa ja tutkimustietoa työnsä suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa
3. Hallitsee sosiaaliturvaohjauksen, lainsäädännön ja palvelujärjestelmän edellytykset ja vaatimukset työssään
4. Osaa jäsentää palvelujen tuottamisen lähtökohdat ja arvioida palvelujen soveltuvuutta asiakkaan tarpeisiin

Content

Opintojakson osaamissisällöt

- Asiakas- ja palveluohjaus käsitteenä ja teoreettiset lähtökohdat
- Palveluohjausmallit sosiaali- ja terveysalan asiakastyössä: yleinen palveluohjaus, voimavarakeskeinen palveluohjaus ja intensiivinen palveluohjaus
- Asiakas- ja palveluohjaus eri asiakasryhmien kanssa tehtävässä työssä
- Sosiaali- ja terveysalan eettinen osaaminen asiakastyössä
- Asiakas- ja palveluohjausta määrittävä keskeinen lainsäädäntö
- Asiakas- ja palveluohjaus uudistuvissa sosiaali- ja terveydenhuollon palveluraken-eissa
- Asiakas- ja palveluohjaushankkeiden keskeiset tavoitteet, sisällöt, tulokset ja suositukset

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty

Erikoistuja käyttää soveltaen asiakas- ja palveluohjauksen teorioita ja tutkimustietoa. Hän osoittaa tuntevansa sosiaali- ja terveysalan arvojen ja eettisten ohjeiden käytön asiakas- ja palveluohjauksessa. Hän näyttää tuntevansa sosiaaliturvaohjauksen, lainsäädännön ja palvelujärjestelmän. Hän tuntee hyvinvoinnin ja terveyden sekä sosiaalisten oikeuksien edistämisen keinoja asiakas- ja palveluohjauksessa ja käyttää niitä. Hän näyttää osaa-vansa jäsentää palvelujen tuottamisen lähtökohtia ja arvioida palvelujen soveltuvuutta asiakkaiden tarpeisiin.

Täydennettävä/hylätty

Yllä olevat tavoitteet eivät toteudu.

Go back to top of page